چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۷۴۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بذر کلزا تولید داخل ۶ یورو ارزان تر از نمونه خارجی عرضه می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بذر کلزا تولید داخل ۶ یورو ارزان تر از نمونه خارجی عرضه می شود.

عباس کشاورز در حاشیه بازدید محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی از مزارع نمونه کلزای شهرستان ورامین طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: قیمت هر کیلو بذر کلزا وارداتی ۱۰ یورو است، در صورتی که این بذر در داخل کشور به قیمت هر کیلو ۴ یورو تولید می شود و تولید بذر کلزا بهاره از سال ۷۹ در دزفول آغاز شده است.
معاون وزیر کشاورزی در خصوص تولید بذر هیبرید زمستانه نیز گفت: در حال تلاش برای تولید رقم زمستانه هستیم، تا نیاز کشور به بذر کلزا به طور کامل تامین شود.
وی با بیان این که در حال حاضر ۴۷ رقم کلزا در مزارع کشور استفاده می شود، گفت: بخشی از بذور مورد نیاز این مزارع در داخل کشور تولید می شود و برای تامین بخشی دیگر مجبور به واردات از خارج از کشور هستیم، که در این خصوص قراردادهایی برای واردات منعقد شده است.
کشاورز گفت: خوشبختانه ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید بذر کلزا در کشور وجود دارد، که در این خصوص توافقنامه ای با تولید کنندگان خارجی بذر هیبرید کلزا منعقد شده که پس از ۲ سال ، این بذور در داخل کشور و مزارع نمونه تولید شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت مناسب تولید بذر در داخل کشور علاوه بر تامین نیاز داخل، بتوانیم اقدام به صادرات این بذور کنیم.
بر اساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی ظهر سه شنبه با حضور در روستای «دولت آباد» بخش «جوادآباد» ورامین، از مزارع کشاورزی بازدید کرد.
به گفته تولید کنندگان کلزا، سرمای اواخر فروردین سال جاری به بخشی از محصول کلزا در مزارعی که گیاه به غلاف رفته بود خسارت وارد کرده است.

(چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۸:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها