سه شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۷۴۴۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

۹۰درصد چایکاران بیمه هستند/ ۸۱درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک است

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور، گفت: خسارات سوختگی بوته های چای بر اثر سرمازدگی زیاد بوده اما، خوشبختانه ۹۰درصد از باغات چای تحت پوشش بیمه هستند.

محمدصادق حسنی با بیان اینکه از 42 هزار چایکار 38 هزار نفر اقدام به بیمه باغات خود کرده اند، افزود: با همت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و کمک اتحادیه چایکاران، سال گذشته بیشتر چایکاران اقدام به بیمه باغات خود کرده اند و تنها تعداد معدودی از آن ها بدون بیمه هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان خسارات توسط دستگاه های مربوطه بررسی، کارشناسی و آماده ارائه به مراجع برای پرداخت است.

به گفته حسنی در صورت شرایط مساعدت آب و هوایی هر ساله در بهار 3 تا 4 چین انجام می شود که باغات خسارت دیده یک چین عقب افتاده اند.

وی میزان برگ سبز چای خریداری شده تا امروز را 36 هزار و 656 تن عنوان کرد و گفت: 81 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و 19 درصد آن درجه دو است.

حسنی میزان تولید چای خشک را نیز هشت هزار و 240 تن عنوان کرد.

وی با اشاره به انجام عملیات به زراعی در باغات چای در سه سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه انجام عملیات به زراعی در بیشتر باغات چای و همچنین تجهیز حدود 50 کارخانه چای به ماشین آلات روز، مصرف سوخت گاز به جای گازوئیل و به کارگیری کارشناسان موجب شده کیفیت چای تولیدی افزایش پیدا کند و رضایت کامل از تولیدات داشته باشیم.

حسنی بخشی از افت کیفیت در تعداد معدوی از باغات چای را همزمانی برداشت چای و کشت برنج دانست که فرصت رسیدگی به باغات چای را از آن ها گرفته است.

عضو هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور تاکید کرد: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی بوته های آسیب دیده در باغات چای در حال جوانه زدن هستند و به نظر می رسد 10 تا 15 روز آینده آماده برداشت باشند.

وی در پایان توجه به درخواست مصرف چای داخلی در دستگاه ها اجرای و ارگان های دولتی را کمک بزرگی به کشاورزان چایکار دانست و گفت: سندیکای کارخانه های چای آماده همکاری در زمینه مشاوره، نظارت و تامین چای با کیفیت و قیمت مناسب برای دستگاه های اجرای و ارگان های دولتی است تا به صنعت چای کشور جان تازه داده شود.

(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۵:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها