سه شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۷۴۲۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

میزان صادرات ایران در اردیبهشت 30 درصد بیشتر از پارسال شد

وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: از ابتدا تا بیست و یکم اردیبهشت ماه، میزان واردات پنج درصد و صادرات 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

«مسعود کرباسیان» درباره اثر خروج آمریکا از برجام بر اقتصاد کشور اضافه کرد: دولت تدابیر لازم را از قبل اتخاذ کرده بود و با توجه به تصمیم دولت و همکاری مجلس روند واردات و صادرات منطقی شده است.
به گزارش ایرنا، توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.
با اجرای برجام از دی ماه 1394، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند.
«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام کرد.

** ثبات بازار در ماه رمضان
کرباسیان بیان کرد: در آستانه ماه رمضان تدابیری اتخاذ شده است که ثبات در بازار ایجاد شود و با توجه به اینکه کالاهای وارداتی با ارز مصوب وارد کشور می‌شود باید تاثیر واردات به نرخ ارز مصوب در بازار مشخص شود.
«دولت عزم جدی دارد بازارها ثبات یابد و با این هدف، بازار رصد می شود. نکته دیگر اینکه به موضوع کنترل نوسان ارزی رسیدگی می‌شود».
به گزارش ایرنا، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.

(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها