چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۷۲۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

پیش‌بینی کسب رتبه دوم کشوری گلستان برای تولید گندم در سال آینده

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به این‌که گلستان تا سال گذشته رتبه دوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رتبه نخست تولید گندم در کشور را بدست آوریم.

«حسین کاویانی» در جمع خبرنگاران گفت: در سال زراعی 95-96 بیش از 4 میلیون و 670 هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ارزش حدود 7400 میلیارد تومان در استان تولید شد.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی 37 درصد تولیدات استان را به خود اختصاص داده و بیش از 70 درصد اشتغال استان به شکل مستقیم و غیر مستقیم وابسته به کشاورزی است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان این‌که حدود 200 بهره‌بردار در بخش کشاورزی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: 105 نوع محصول کشاورزی در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و ... در گلستان شناسایی و معرفی شده است.

کاویانی در ادامه با اشاره به نزدیکی زمان برداشت محصولات زراعی پاییزه در استان، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود 150 هزار تن کلزا در استان تولید شود که این میزان تقریباً سه برابر سال گذشته است.

وی ادامه داد: در بخش گندم نیز پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون و 400 هزار تنی را داریم. برداشت این محصول حدوداً از 10 خرداد آغاز خواهد شد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: امسال هم‌چنین در محصول جو پیش‌بینی تولید 150 هزار تنی را داریم که برداشت این محصول نیز ظرف یک هفته آینده آغاز می‌شود.

کاویانی افزود: علاوه‌بر این‌ها پیش‌بینی می‌کنیم در محصول سیب‌زمینی 150 هزار تن محصول و در گوجه‌فرنگی نیز 260 هزار تن تولید داشته باشیم.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به کیفیت خوب گندم استان، تصریح کرد: درصد مواد مغذی موجود در گندم گلستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

کاویانی در ادامه به قیمت گندم اشاره کرد و گفت: درخواست قیمت ما برای محصول گندم 1460 تومان بود اما شورای اقتصاد همان قیمت سال گذشته یعنی میزان 1300 تومان را تصویب و ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال 120 مرکز خرید تضمینی گندم در استان در نظر گرفته شده است.

(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها