سه شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۷۲۴۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران در کرج آغاز شد

یازدهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی ایران صبح سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج آغاز به کار کرد.

کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی هر 2 سال یکبار در دانشگاه هایی که گروه اقتصاد کشاورزی دارند، برگزار می شود.
این کنفرانس 2 روزه یک رخداد بزرگ علمی است که تمام صاحبنظران اقتصاد کشاورزی، محققان، کارشناسان، دستگاه های اجرایی و مسئولان کشور در آن مشارکت داشته و حضور می یابند.
رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کنفرانس شامل 3 بخش ارایه مقالات به صورت شفاهی توسط اساتید، محققان، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، بخش ارایه مقالات علمی در قالب پوستر و بخش میزگردها و پنل های تخصصی است .
حبیب الله سلامی اضافه کرد: به دبیرخانه این کنفرانس 200 مقاله ارسال شده که پس از بررسی به عمل آمده،40 مقاله آن به صورت شفاهی و 129 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود.
وی گفت: در بخش میزگردها و پنل ها نیز 5 میزگرد شامل 'تغییر اقلیم،آب، محیط زیست و کشاورزی پایدار'،' چالش ها و مزیت های بخش کشاورزی از دیدگاه فعالان بخش- الزامات قانونی و قانون گذاری' ، 'رویکردهای نوین حمایت و تامین مالی بخش کشاورزی ' و' اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی ' است .
سلامی ادامه داد: پنجمین میزگرد ویژه استان البرز به دلیل برگزاری کنفرانس در این استان است .
سلامی گفت: در میزگرد ویژه البرز، چالش های کشاورزی استان با همکاری سازمان های جهاد کشاورزی، برنامه و بودجه و استانداری البرز در حوزه های مختلف مرتبط با اقتصاد کشاورزی- اقتصاد دانش بنیان- منابع طبیعی و محیط زیست بررسی می شود.
وی اظهار داشت: برای برگزاری کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی 15 محور در نظر گرفته شده که بیشتر مسایل و چالش های مهم در بخش اقتصاد کشاورزی بررسی خواهد شد.
وی، ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و راه های تامین مالی کشاورزی، اقتصاد آب در بخش کشاورزی، بهره وری و فضای کسب و کار در کشاورزی، سیاست های راهبردی توسعه کشاورزی- صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست، مزیت های نسبی، سیاست های تجاری و توسعه تجارت محصولات کشاورزی را از جمله محورهای این کنفرانس برشمرد.
رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران، ریسک- بیمه ومدیریت جامع ریسک در کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی- توسعه روستایی و اقتصاد کشاورزی، تغییر اقلیم و سیاست های اشتغال- پیشگیری و سازگاری در بخش کشاورزی و اقتصاد نوآوری و فعالیت های دانش بنیان در کشاورزی را از دیگر عناوین محورهای این کنفرانس دوسالانه عنوان کرد.
این مسئول هدف از برگزاری این کنفرانس علمی را ارتقای سطح علمی و کیفی تحقیقات، استفاده از آخرین دستاوردهای محققان، تبادل نظر و همکاری علمی بین محققان ، تبادل نظر در خصوص چالش های بخش کشاورزی و آشنایی دانشجویان با یکدیگر و چالش های بخش برشمرد.
از جمله سخنرانان آیین افتتاحیه در روز اول این کنفرانس، معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل بانک کشاورزی و استاندار البرز می باشد.
همچنین در روز دوم این کنفرانس معاون علمی فناوری رئیس جمهور سخنرانی کرده و در مراسم پایانی این کنفرانس نیز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایراد سخن می کنند.

(سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۸:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها