یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۷۱۹۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا به دولت ارایه شد/ ۳ محل دریافت ارز

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : پیشنهاد افزایش تعرفه ۷۰۰ قلم کالا را به دولت ارایه دادیم و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق های صادراتی در بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده است.

محمد شریعتمداری در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد :در سال 96، درآمد فروش نفت 57 میلیارد دلار و میزان صادرات کالاهای غیر نفتی 47 میلیارد دلار و مجموع واردات کشور 54 میلیارد دلار بوده است، تراز تجاری کشور در این سال مثبت شد.

وی افزود: 82 درصد از مجموع 54 میلیارد دلار واردات کشور مربوط به کالاهای سرمایه ای و واسطه ای است، از 18 درصد کالاهای وارداتی باقیمانده نزدیک به 90 درصد کنجله، سویا، روغن خام با شکر است.

وی تصریح کرد : پیشنهاد افزایش تعرفه 700 قلم کالا را به دولت ارایه دادیم و یک هزار و 300 میلیارد تومان مشوق های صادراتی در بودجه 97 در نظر گرفته شده است.

شریعتمداری با اشاره به لزوم نوسازی واحدهای صنعتی اضافه کرد : 5 هزار میلیارد تومان جهت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی بانکی برای نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وزیر صنعت ،‌معدن وتجارت 900 میلیارد دتومان از 7 هزار میلیارد تومان مطالبات سازمان های توسعه ای از محل فروش شرکتها و املاکشان به انها بازگردانده می شود تا به صورت ضمانتنامه برای فعالیتهای صنعتی و معدنی در مناطق کمتر برخوردار استفاده شود.

شریعتمداری یادآور شد : قیمت ارز از ماه دهم سال 96 به 4هزار و 100 رسید و روند صعودی آن تا 4 هزار و 500 تومان افزایش یافت، ارز حاصل از صادرات تا ماه دهم سال 96 همان 4 هزار و 200 تومان بود که حدود 2 ماه بعد از آن روند صعودی گرفت.

3 محل دریافت ارز

شریعتمداری در ادامه از تشکیل کمیته چند نفره دایمی برای حل مسایل پیش رو  ارز خبر داد و افزود : صرافی های مجاز، صرافی های بانکها و نظام بانکی 3 طریق دریافت ارز است .

وی تاکید کرد : اگر صادرات شکل بگیرد خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد و برای حل موضوع ارز در ابتدا صادرات غیر نفتی عمده که از طریق خصولتی ها انجام می شود را تحت کنترل درآوردیم.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد : برای حمایت از کالای ایرانی باید خرید و استفاده از کالای ایرانی در مجموعه دولت اجباری شود.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر ساماندهی «ته لنجی» بود نه برداشتن آن‌ گفت : راه حل حمایت از کالای ایرانی بستن مرزهای گمرکی و مرزهای جغرافیایی برای کالاهای خارجی است و برای استفاده از کالای ایرانی در حوزه فرهنگی و رسانه ای نیز باید گام های خوبی برداشته شود.

(یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها