شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۷۱۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایران ۱۸۰ هزار تن ذرت از برزیل و اوکراین خرید

تجار اروپایی گفتند، شرکت بازرگانی وابسته به دولت ایران اوایل این هفته ۱۸۰ هزار تن ذرت دامی از برزیل و اوکراین خریداری کرده است.

تجار اروپایی گفتند، شرکت بازرگانی وابسته به دولت ایران اوایل این هفته 180 هزار تن ذرت دامی خریداری کرده است.

این تجار افزودند، دو محموله مجموعا 120 هزار تنی احتمالا از برزیل تامین خواهد شد و یک محموله حدودا 60 هزار تنی نیز از اوکراین به ایران ارسال خواهد شد.

این شرکت دولتی ایرانی اخیرا مقررات سختگیرانه قبلی خود برای تضمین ایفای تعهدات تامین کنندگان غلات را تعدیل کرده و همین مسئله سبب شده تا بتواند در هفته های اخیر خریدهای بزرگی را انجام دهد.

تجار همچنین گفتند، این شرکت پس از چند ماه حجم پایین خرید، در 27 آوریل حدود 200 هزار تن غلات، 130 هزار تن جوی دامی و حدود 130 هزار تن سویا خریداری کرده است.

جدیدترین محموله ذرت، به قیمت حدود 203 یورو در هر تن خریداری شده که یک محموله آن در ماه می از اوکراین و دو محموله آن در ماه اوت از برزیل ارسال خواهد شد.

یک تاجر غلات در این باره گفت: «خریدهای جدید نشان می دهد که فعالیت های تجاری این شرکت در سطح فنی دارد به حالت عادی بر می گردد، اما تنش های سیاسی بین ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد... ریسک بالا بدان معناست که برخی از تجارتخانه های بزرگ همچنان تجارت با ایران را بسیار پرریسک ارزیابی می کنند.»
(شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها