شنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۷۱۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

هشدار دامپزشکی گلستان درخصوص احتمال وقوع تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت کنه‌ها، احتمال شیوع بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه – کنگو بیشتر می شود.

دکتر «محمود رضا وفایی» اظهار کرد: نیاز است دامداران، کارگران دامداری‌ها، ذبح کنندگان، کارگران کشتارگاه‌ها، قصابان و تمام افراد مرتبط با دام، بیشتر از دیگر افراد نکات بهداشتی را رعایت کنند.
وی از دامداران خواست، از  نقل و انتقال، خرید و فروش دام های مشکوک و غیر بومی بدون مجوز دامپزشکی خودداری کنند، با استفاده از سموم مناسب، دامها و جایگاههای دامی را بطور مستمر سم پاشی کنند و از جدا سازی و له کردن کنه های موجود روی بدن دامها جدا خودداری کنند. وفایی گفت: با توجه به این که تماس انسان با خون و بافت های آلوده دام می تواند برای انسان بیماری زا باشد بنابراین هنگام خردکردن گوشت حتما بایستی از دستکش استفاده شود.
مدیرکل دامپزشکی گلستان به شهروندان توصیه کرد از گوشت های بدون برچسب و مهر دامپزشکی استفاده نکنند و  درصورت استفاده از گوشت دام قربانی در مراسم و اعیاد، پیش از مصرف حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال (در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد) نگهداری کنند.
وی تصریح کرد: شاغلین در کشتارگاه های دام در صورت ایجاد زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و یا بروز علایم بیماری شامل تب بالا، دردهای عضلانی و سر درد، پرخونی مخاط چشم و خونریزی عمومی در بدن در اسرع وقت به مراکز  بهداشتی درمانی مراجعه کنند.


(شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۸:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها