یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۷۱۰۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

آخرین وضعیت مبارزه با آفت سن در مزارع گندم

یک مقام مسئول گفت: طبق آمار ۶۰۵ هزار هکتار سطح کل مبارزه با سن در مزارع گندم و جو بوده که ۵۶۸ هزار هکتار در مرحله سن مادر است.

سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه با آفت سن در مزارع گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمارها 605 هزار هکتار سطح کل مبارزه با سن در مزارع گندم و جو بوده که 568 هزار هکتار در مرحله سن مادر است.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با آفت سن مادر در مزارع گندم و جو ادامه دارد، افزود: همچنین در مرحله پوره سطح مبارزه با آفت در 37 هزارهکتار در مناطق گرمسیری استان فارس، جیرفت و هرمزگان در حال انجام است.
معین ادامه داد: با توجه به شرایط دمای امسال ، زمان مبارزه با آفات در سال زراعی 96-97 تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 روز جلوتر است که بدین منظور تلاش کردیم تا با عملیات به موقع و مناسب علیه آفات مشکل خاصی رخ ندهد.
مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: با توجه به کاهش 45 درصدی بارش نسبت به وضعیت نرمال تا پایان فروردین و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آنکه گرمای امسال در 50 سال اخیر بی سابقه است؛ بنابراین درصدد هستیم که آفات در مرحله سن مادر را کنترل کنیم تا میزان سن زدگی کاهش یابد.


(یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۵:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها