یکشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۷۰۹۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس تغذیه و سلامتی

افزایش قدرت بینایی با شکلات تلخ

شکلات افزون بر طعم خوش و ایجاد احساس شادی در افراد می‌تواند در تقویت یکی از حواس مهم ۵ گانه دربدن انسان نیز اثربخش باشد.

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف شکلات تلخ با میزان تلخی بیش از ۷۲ درصد می‌تواند سبب افزایش جریان خون دربدن و دریافت اکسیژن بیشتر به وسیله سلول‌های چشم و درنتیجه افزایش قدرت بینایی درافراد شود.


کارشناسان دانشکده پزشکی (Rosenberg School of Optometry) درکشور آمریکا دریک پژوهش دانشگاهی دریافتند مصرف شکلات تلخ در بیش از ۷۰ درصد از مردم سبب افزایش قدرت بینایی شده است.

شکلات تلخ سرشار از ماده‌ای به نام فلاونول نوعی آنتی اکسیدان است که سبب بهبود جریان خون دربدن ازجمله چشم‌ها می‌شود.

این پژوهش همچنین نشان داده است که غلظت و تلخی بیشترشکلات سبب افزایش خواص درمانی آن می‌شود.

کارشناسان این دانشگاه اثر‌های درمانی شکلات تلخ را بیشتراز نوع شیری آن می‌دانند.

افزون بر افزایش قدرت بینایی، مصرف شکلات سبب بهبود خلق و خو، عملکرد بهتر قلب، مغز، سلامت پوست و مو می‌شود.


یکی از دلایل ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف ازجمله بیماری‌های قلبی عروقی، آلزایمر و سرطان، ایجاد التهاب دربدن است که مصرف کاکائو به دلیل دارا بوده ماده ضد التهابی فلاونول می‌تواند در پیشگیری از آن اثربخش باشد.

کارشناسان این نتیجه‌ها را با بررسی برروی ۳۰ فرد داوطلب با میانگین سنی ۲۶ سال که هرکدام ۴۷ گرم شکلات تلخ ۷۲ درصد و ۴۰ گرم شکلات شیری مصرف کرده اند با چند روز مطالعه و پژوهش به دست آورده اند.

پس از دوساعت از مصرف شکلات دانشمندان دو گروه داوطلب را تحت آزمایش‌های بینایی مختلف، توانایی تشخیص طیف رنگی، توان مشاهده اجسام درهوای مه آلود و تاریک، تیراندازی به اهداف دور و نیز آزمایش‌های بینایی الکتریکی قرارداده اند و گروهی که شکلات تلخ مصرف کرده بود نتیجه‌های بهتری به دست آورده است.


خوردن شکلات همچنین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود وافرادی که دچار بیماری‌های خود ایمنی یا ضعف سیستم ایمنی بدن هستند با مجوز پزشک می‌توانند مصرف شکلات را دررژیم غذایی روزانه خود قراردهند.

(یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها