جمعه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۷۰۶۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کمبودی در بازار گوشت برای ایام ماه رمضان نداریم/ قاچاق دام داخلی قیمت گوشت گوسفندی را بالا برد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قاچاق دام زنده از کشور باعث شد تا قیمت گوشت گوسفندی به مرز ٥٠ هزار تومان برسد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: قیمت گوشت گوسفندی بعد از عید با یک افزایش قیمت مواجه شده که کاملا مشهود است و دلیل آن قاچاق غیرقانونی دام داخلی به خارج است که روند افزایشی قیمت را دامن زده و کشور را با کمبود دام داخلی مواجه کرده است.
وی افزود: در آستانه ماه رمضان با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده گوشت وارداتی به مقدار بالا وارد چرخه بازار می‌شود و مسئولین ذیربط هم قول داده‌اند مقداری که وارد چرخه بازار می‌شود کمبود را جبران کند.
ملکی در رابطه با بالا رفتن قیمت گوشت در ایام ماه رمضان خاطرنشان کرد: با برنامه‌های پیش‌بینی شده و دستورات اکید داده شده برای جلوگیری از قاچاق و تمهیدات انجام شده، بازار داخلی در این ایام تشنج نخواهد داشت.
وی با اشاره به قیمت فعلی گوشت در بازار تصریح کرد: قیمت گوشت گوسفندی در بازار هر شقه  ۴۸ تا ٥٠ هزار تومان است و گوشت وارداتی ۳۳۰۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود که به خاطر وجود سوبسید نرخ مصوب دارد و در فروشگاه های زنجیره‌ای با قیمت مصوب توزیع می‌شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با تمهیدات انجام شده برای مبارزه با قاچاق گفت: میزان قاچاق مشخص نیست و اسنادی وجود ندارد اما از مرزهای غرب کشور مانند ایلام، کرمانشاه و کردستان دام زنده قاچاق می‌شود که در دستور جلسه هفته گذشته قرار گرفت و بر مبنای آن قرار شد نیروهای انتظامی و نیروهای ذیربط برخورد قاطع با قاچاق کالاهای داخلی به خصوص دام زنده داشته باشند.

(جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها