دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۸
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۶۹۷۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

همایش اقتصادی و تجاری ایران و اقلیم کردستان برگزار می‌شود

همایش فرصت های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در اربیل برگزار می شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق گفت: همایش اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت سال جاری با مشارکت مقامات حکومتی و اتاق های بازرگانی  و فعالان اقتصادی عراق و ایران  در اربیل برگزار می‌شود.

مرتضی عبادی  تصریح کرد: در این همایش که مقامات وزارت بازرگانی و اتاق بازرگانی عراق مشارکت خواهند داشت مقامات وزارت صنعت  و معدن و تجارت و همچنین اتاق های بازرگانی جمهوری اسلامی ایران مشارکت می‌کنند.

وی  افزود: مشارکت استانداران جمهوری اسلامی و جلسات کاربردی آن‌ها  با همتایان عراقی در این همایش از ویژگی های این دوره از همایش اقتصادی است  که می تواند در ساماندهی بازارچه های مرزی و روانسازی مقررات و توسعه روابط تجاری و بازرگانی استان‌های همجوار تاثیرگذار باشد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد: استانداران اربیل ، سلیمانیه ، دهوک ،حلبچه و روسای اداره گرمیان و راپرین  و همچنین اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی آن مناطق نیز دراین دوره از همایش اقتصادی حضور دارند.

عبادی افزود:  مقامات حکومتی وفعالان  خصوصی استان های بغداد ،نینوا، کرکوک نیز از جمله دعوت شدگان برای همایش اقتصادی اربیل هستند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در توضیح اهمیت  این همایش  نیز گفت: همایش اقتصادی  مشترک ایران و اقلیم در اربیل یک رویداد بزرگ اقتصادی است که درشناخت  فرصت ها وظرفیت های اقتصادی و تجاری و بازرگانی ، گردشگری ،سرمایه گذاری مشترک  با اهمیت تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همایش اربیل علاوه بر نشست‌های عمومی  جلسات تخصصی در کمیته‌های فرعی تحت عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک. کشاورزی. صنعت ،معدن ،تجارت . گردشگری با حضور مقامات و فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.

(دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها