شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۷:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۹۴۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تشکیل 20 گروه تخصصی تحقیقات دامپزشکی در موسسه رازی

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی رازی از تشکیل 20 گروه تخصصی با هدف انجام تحقیقات دامپزشکی و تولید فرآورده‌های بیولوژیک در موسسه خبر داد.

مجتبی محرمی اظهار کرد: فعالیت این 20 گروه تخصصی در ارتباط با تحقیقات دامپزشکی و تحقیقات تولید فرآورده‌های بیولوژیک در حوزه‌های زیست فناوری، علوم پایه، تکنولوژی واکسن، تحقیقات دامپزشکی، بهداشت غذا، خوراک دام و طیور و داروهای دامپزشکی، فرآورده‌های بیولوژیک انسان، دام و طیور است که هر کدام نیز دارای زیرشاخه‌های مرتبط است و به دقت، تمام جوانب این حوزه‌ها را پوشش می‌دهند.
وی هدف از شکل‌گیری گروه‌های تخصصی را، هدفمندکردن طرح‌های تحقیقاتی و رسیدن به محصول نام برد و گفت: به این منظور، هر عنوان تحقیقاتی پس از تصویب در کمیته علمی و فنی به گروه تخصصی مربوطه ارسال می‌شود.
محرمی یادآور شد: این کمیته علمی و فنی مشتمل بر رئیس و معاونان موسسه رازی، نماینده وزارت بهداشت، نماینده‌ای از سازمان دامپزشکی و روسای گروه‌های تخصصی است و عنوان‌های تحقیقاتی پس از بررسی و پایش به کمیته مربوطه به عنوان طرح تحقیقاتیِ مصوب ابلاغ می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی تاکید کرد: در کمیته‌های تخصصی فقط طرح‌هایی پذیرش می‌شوند که مجری طرح پروپوزال کاملا دقیق و با دستورالعمل اجرایی طرح تا رسیدن به دستاورد و محصول را به طور دقیق مشخص کند و اگر طرحی به دستاورد منتهی نشود، متوقف شده و مجری مربوطه پاسخگو خواهد بود.
این مسئول توضیح داد: تمرکز موسسه رازی انجام تحقیقات کاربردی است تا گرهی از مشکلات حوزه دامپزشکی بگشاید.

(شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۷:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها