جمعه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۹۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سردرگمی بازار ارز، عاملی برای اخلال در تامین نهاده‌های دامی

یک مقام مسئول گفت: وضعیت کنونی ارز، بازار نهاده‌های دامی را با رکود مواجه کرده، به طوریکه تامین سویا و ذرت مورد نیاز تولیدکنندگان، با اخلال روبرو شده است.

محمد علی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به تاثیر سردرگمی بازار ارز در نرخ نهاده های دامی اظهار کرد: وضعیت کنونی ارز، بازار نهاده های دامی را با رکود مواجه کرده است، به طوریکه  تامین سویا و ذرت مورد نیاز تولیدکنندگان با اخلال روبرو شده است.
وی نرخ هر کیلو ذرت هزار و270 و سویا 2 هزار و 390 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده ها و نگرانی مرغداران به واسطه تامین نهاده ها،کاهش جوجه ریزی را به همراه داشته است.
کمالی ادامه داد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده 5 هزار و 550 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 800 و خرده فروشی 8 هزار و 600 تومان است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود:  با استمرار نوسان نرخ نهاده های دامی و افزایش هزینه های تولید، عرضه هر کیلو مرغ زنده کمتر از 6 هزار و 600 تومان به قیمت زیان و ورشکستگی مرغداران تمام می شود.
به گفته وی؛ هم اکنون در عرضه مرغ تغییری ایجاد نشده است که با وجود تعلل مرغداران در جوجه ریزی انتظار می رود هر چه سریع تر بازار نهاده های دامی ساماندهی شود.

(جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷) ۱۶:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها