پنج شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۹۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

«بحران آب» چالش اصلی تکثیرکنندگان ماهی

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی کشور گفت: ایجاد تنوع با واردات ماهی تیلاپیا، تولید در داخل را متزلزل کرده که این امر درکنار بحران کم‌آبی، اقتصاد تولیدکنندگان را فلج خواهد کرد.

حسن آقازاده (مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری ماهیان گرمابی) در خصوص مشکلات حل نشده بخش تولید در این اتحادیه اظهار کرد: مشکلات بخش ماهیان گرمابی همچنان ادامه دارد و تمهیداتی برای بهبود شرایط تولیدکنندگان اتخاذ نشده است و همچنان با مشکل برنامه‌ریزی مواجه هستیم که باعث بروز اختلال در بازار و صادرات شده است.
وی افزود: ما در بخش فرآوری ماهی هم مشکلات فراوانی داریم و می‌توان گفت این بخش به‌صورت کامل مغفول مانده است.
آقازاده در رابطه با موضوع آبزی‌پروری خاطرنشان کرد: بحث آبزی‌پروری به خاطر مشکلات آبی کشور بسیار دچار چالش است. از آنجا که طبق اولویت در ابتدا به بخش‌های خانگی و صنعتی و آبرسانی توجه می‌شود و تولید در اولویت دوم قرار دارد، در این موارد دستور به عدم آبگیری داده می‌شود. درحالیکه این کار تولیدکنندگان را به زمین خواهد زد.
وی افزود: ما بیش از ۴۵۰ نفر شاغل در این بخش داریم و بالای یک میلیون تن تولید در تولید ماهی گرمابی بالای و در بخش تولید پروتئین داریم که بخش‌هایی از اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شود.
آقازاده در ادامه تصریح کرد: از تکثیر تا فرآوری ماهی در داخل تولید می‌شود اما ما متولی خوبی نداریم و کوچکترین ضربه در بخش‌های دیگر به بخش تولید منتقل می‌شود. با زمین خوردن بخش تولید ماهیان گرمابی، مردم از پروتئین سالم محروم شده و به جایگزین‌های آن مانند ماهی فقیر و بی‌ارزشی چون تیلاپیا رو خواهند آورد.
مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی گفت: با این روند در سال ۹۷ هم مشکلات بخش آبزی‌پروری ادامه خواهد داشت. دولت به‌جای اینکه به دنبال تنوع در ماهیان کشور باشد و موانع و مشکلات این بخش راحل کند، سعی نکند با واردات ماهی تیلاپیا اقتصاد بخش تولید کشور را فلج کند.

(پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷) ۱۵:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها