پنج شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۹۰۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۹۵ درصد از داروهای دامی در کشور تولید می‌شود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: بیش از ۹۵ درصد از داروهای دامی و ۸۰ درصد از داروهای آبزیان در کشور تولید می‌شود.

محمد رضا صفدری در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپرشکی و آبزیان در اصفهان، با بیان اینکه۱۷۰ کارخانه تولید واکسن و دارو در سطح کشور فعالیت می کنند، اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد از داروهای دامی و ۸۰ درصد از داروهای آبزیان در کشور تولید می‌شود. با وجود استانداردهای بالای جهانی در بخش دارو به کشورهای حاشیه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی نیز دارو و واکسن صادر می‌کنیم.
وی با تاکید بر موضع کم آبی و خشکسالی، گفت: نمایشگاه‌ها باید با موضوع مدیریت منابع آبی باشد. با این وجود هنوز فرصت جبران داریم و باید تمدن اصفهان را نجات بدهیم چرا که نا امیدی و کم کاری در این امر جایز نیست.
همچنین تورج صارمی- مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی - در پاسخ به آینده تولید مرغ و تخم مرغ با وجود کاهش منابع آبی و کاهش خوراک طیور گفت: از دی ماه سال گذشته با افزایش قیمت نهاده‌ها مواجه شدیم و سعی کردیم افزایش قیمت نهاده‌ها بر قیمت‌ فرآورده‌ها تاثیر چندانی نگذارد با این وجود در این بخش به سرمایه گذاری دولت برای حفظ امنیت غذایی نیاز داریم.
وی در خصوص تغییر خوراک دامی و استفاده از بقایای بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: سعی کردیم چند نوع از علوفه که به آب زیادی برای رشد نیاز دارند را با انواع کم مصرف جایگزین کنیم. در ادامه نیز سعی داریم با کسب مجوز از دامپزشکی، حشرات را به عنوان غذای دام و طیور استفاده کنیم.
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپرشکی و آبزیان از ٢٩ فروردین تا اول اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار می شود.

(پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷) ۱۲:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها