یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۲۲:۳۵
سرویس : بازار ارز و طلا
کد خبر : ۷۶۸۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس بازار ارز و طلا

قیمت ارز صادراتی نباید محدود شود

خوانساری گفت: در مورد چگونگی واردات و صادرات، تصمیماتی گرفته شده، اما پیشنهاد ما این است که قیمت ارز صادراتی نباید محدود شود، چرا که محدودیت نرخ ارز صادراتی به معنای سرکوب قیمت است.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در جریان سی و پنجمین جلسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه  مشکلات ارز بحث جدیدی نیست، اظهار کرد: روال در اقتصاد ایران همواره به این شکل بوده که اگر دولت وضعیت ارزی مناسبی داشته ارز به بازار تزریق کرده و وقتی در آمدهایش کم شده فنر فشرده ارزی را رها کرده و قیمت افزایش یافته است این موضوع اکنون دوباره تکرار شده و البته در طول ۴۰ سال اخیر نیز هیچ گاه نخواستیم این موضوع را حل و فصل کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حذف قانون ارز در سال ۸۲ از سوی مجلس مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، تصربح کرد: به غیر از سال ۷۶ که ارز قانون ثابتی مبنی بر افزایش قیمت آن متناسب با تورم داخلی و خارجی صورت می‌گرفت، در سال ۸۲ این قانون لغو و مشکلات ارزی در کشور آغاز شد.
وی با بیان اینکه از سال ۹۰ رشد افتصادی منفی شده است، افزود: بنابر آمارهای موجود رشد اقتصادی از سال ۹۰ منفی شده است که این باعث کاهش تولید و اشتغالزایی در کشور می‌شود.
خوانساری، بیان کرد: قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای دلار قطعا واقعی نیست، ولی باید شرایط دولت را هم درک کرد چرا که اکنون این تصمیم اقتصادی امنیتی شده است و همه باید به اجرای آن کمک کنند.
وی با بیان اینکه نرخ ارز برای واردات و صادرات باید متفاوت باشد، اذعان کرد: به دنبال تصمیمات ارزی در مورد چگونگی واردات و صادرات، تصمیماتی گرفته شده که دولت گفته است که برای کل واردات ارز 4200 تومانی را تأمین می‌کند، اما پیشنهاد ما این است که قیمت ارز صادراتی نباید محدود شود، چرا که محدودیت قیمت ارز صادراتی به معنای سرکوب قیمت است.
خوانساری در پایان با بیان اینکه نگاه به بازار ارز باید اقتصادی باشد،گفت: به دلیل مشکلات موجود تصمیم‌گیری در مورد ارز حالت امنیتی پیدا کرده است و دولت باید نگاه اقتصادی به بازار ارز داشته باشد.

(یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷) ۲۲:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها