یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۸۱۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور:

انتقاد از بی‌توجهی به سهم دامپزشکی از بودجه سلامت / بی توجهی به پیشگیری یعنی 10 برابر هزینه بیشتر در درمان

محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: تا امروز چه از منابع اعتباری طرح تحول سلامت چه منابع دیگر که در اختیار وزارت بهداشت است هیچ کمکی به سازمان دامپزشکی و بخش دامپزشکی نشده است لذا به‌طور مثال، چگونه می‌توان بیماری‌هایی چون سل و بروسلوز را کنترل کرد؟ چگونه می‌توان بیماری آنفلوانزا که سویه‌هایی از آن قابل‌انتقال به جوامع انسانی و هزاران بیماری دیگر را پایش کرد؟

محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در حاشیه کنفرانس بین‌المللی دامپزشکی که با استقبال چشمگیر دامپزشکان داخلی و تعدادی از کشورهای مطرح در این زمینه همچون دانمارک مواجه شد، در گفتگو با رسانه‌ها موضوع بی‌توجهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تخصیص بخشی از بودجه سلامت برای پیشگیری بیماری‌های مشترک انسان و دام به‌عنوان ضمانت در عرصه سلامت عمومی جامعه انتقاد کرد و گفت: اگر موضوع سلامت جامعه موردنظر است با کمترین هزینه برای پیشگیری در عرصه دامپزشکی می‌توانیم از گسترش بسیاری از بیماری‌های هزینه‌بر جلوگیری کنیم.
 
 
ایشان با اشاره به فرایند انتقال بیماری‌های مشترک گفت: تا امروز چه از منابع اعتباری طرح تحول سلامت چه منابع دیگر که در اختیار وزارت بهداشت است هیچ کمکی به سازمان دامپزشکی و بخش دامپزشکی نشده است لذا به‌طور مثال، چگونه می‌توان بیماری‌هایی چون سل و بروسلوز را کنترل کرد؟ چگونه می‌توان بیماری آنفلوانزا که سویه‌هایی از آن قابل‌انتقال به جوامع انسانی و هزاران بیماری دیگر را پایش کرد؟
 
وی یادآور شد که دامپزشکی باید در حوزه سلامت به‌طورجدی و ویژه موردحمایت اعتباری قرار گیرد زیرا پیشگیری بر درمان در عرصه مدیریت کلان سلامت جامعه ارجحیت دارد.
 
 دکتر صفری رئیس سازمان دامپزشکی همچنین تأکید کرد: اگر ما در پیشگیری هزینه نکنیم 10 برابر آن را باید برای درمان هزینه کنیم. لازم به یادآوری است که این کنفرانس با مدیریت سازمان نظام دامپزشکی کشور و تعدادی از صاحب‌نظران داخلی و خارجی در تهران و سالن همایش‌های رازی طی روزهای پایانی هفته گذشته برگزار شد که گزارش مشروح آن در مجله «صنایع زیرساخت‌های کشاورزی» به اطلاع شما خواهد رسید.
(یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها