چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۶۷۵۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

بلاتکلیفی کارخانه‌ها از تاخیر دراعلام نرخ گروه یک کالا‌های لبنی

یک مقام مسئول گفت: ستاد تنظیم بازار باید در اسفند سال گذشته نرخ کالاهای گروه یک محصولات لبنی را مشخص می‌کرد، اما به سبب تمایل دولت به حفظ تورم، این امر صورت نگرفت.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ، با اشاره به آخرین وضعیت تعیین و تکلیف نرخ گروه یک کالاهای لبنی در بازار اظهار کرد: اگرچه ستاد تنظیم بازار تا پایان اسفند ماه گذشته باید نرخ کالاهای گروه یک محصولات لبنی از قبیل شیر، ماست و پنیر را براساس هزینه تمام شده و دفاتر قانونی شرکت ها مشخص می‌کرد، اما به سبب تمایل دولت به حفظ تورم کمتر از ده درصد و اثر سو افزایش قیمت در تورم این امر صورت نگرفت.

به گفته وی؛ با توجه به افزایش حقوق و دستمزد و هزینه های تولید احتمال افزایش نرخ محصولات لبنی در بازار وجود دارد، به طوریکه هم اکنون کارخانه های لبنی منتظر تصمیم نهایی ستاد تنظیم بازار هستند.

باکری ادامه داد: بنده تا این لحظه اطلاعی از تصمیم ستاد تنظیم بازار ندارم و منتظر تصمیمات وزیر و ستاد تنظیم بازار در 31 فروردین هستیم تا براساس برنامه، تکلیف کارخانه ها مشخص شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سوال که احتمال افزایش نرخ خرید شیرخام از دامداران وجود دارد، بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ نهاده های دامی متاثر از نوسان نرخ دلار، بدون شک دامداران مطالباتی دارند که انتظار می رود براساس افزایش هزینه های تولید تغییر و تحولی در نرخ کالاهای گروه یک اتفاق بیفتد.

وی حداکثر نرخ خرید هر کیلو شیرخام از دامداران را هزار و 440 تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و درخواست دامداران باید منتظر ماند و دید که دولت در نهایت چه تصمیماتی را اتخاذ می‌کند.

(چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷) ۱۰:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها