سه شنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۱
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۶۵۹۲
گزارشگر : ۳۵۱۴
باشگاه خبرنگاران
سرویس تغذیه و سلامتی

خطرناکترین نوشیدنی‌ها که در گران‌ترین کافی شاپ‌ها سرو می‌شود

حضور در کافی شاپ‌ها و انتخاب خوراکی‌های مضر از منوی رنگارنگ آن‌ها می‌تواند خطری جدی برای سلامت شما به همراه داشته باشد.

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف برخی نوشیدنی‌های شیرین مانند میلک شیک، که درکافی شاپ و رستوران‌ها سرو می‌شود و جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار است می‌تواند منجربه ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی عروقی شود.
پژوهش‌ها نشان می‌دهند در بسیاری از موارد افراد پس از مصرف مواد غذایی پرچرب و شیرین دچار حمله قلبی و مرگ شده اند، که دلیل آن تجمع چربی در رگ‌های خونی به دلیل مصرف مواد غذایی شیرین و پرچرب است.

به ویژه اگر مصرف مواد پرچرب و شیرین در ساعت‌های پایانی شب انجام شود و فرد بلافاصله به خواب برود به دلیل کاهش میزان فعالیت فیزیکی بدن زمانی برای سوزاندن کالری ندارد و این حجم از کالری‌های مازاد در رگ‌های خونی جمع می‌شوند.

آمار‌ها نشان می‌دهند بیشترین زمان بروز سکته قلبی در افراد درساعت‌های اولیه صبح تا قبل از طلوع خورشید است که به دلیل کم تحرکی بدن در زمان خواب و بسته شدن رگ‌های خونی قلب است.
بررسی‌ها نشان می‌دهند مصرف مواد خوراکی پرچرب و شیرین در دراز مدت سبب ابتلای افراد به بیماری فشارخون بالا و بروز حمله قلبی می‌شود.

یکی از خطرناک‌ترین بازه‌های زمانی که افراد زیادی درآن دچار حمله قلبی، بالا رفتن فشارخون و حتی مرگ در اثرعارضه‌های جانبی ناشی از آن می‌شوند ایام تعطیلات است.

کارشناسان به ویژه به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا و دیابت توصیه می‌کنند مواد غذایی کم چرب، سبزیجات و میوه‌های تازه مصرف کنند که سبب تنظیم فشارخون می‌شود.

خودداری از مصرف نمک و استفاده از مواد لبنی کم چرب نیز برای سلامت بدن و جلوگیری از بیماری‌های قلبی مفید است.

دارو‌های کاهنده فشارخون بیماری را کنترل می‌کنند، اما برای اثربخش بودن، فرد باید در کنار مصرف دارو، رژیم غذایی منظمی داشته باشد. این دارو‌ها عارضه‌های جانبی، چون خستگی، سرگیجه و سردرد در افراد ایجاد می‌کنند.
کارشناسان برای بررسی اثر مصرف مواد غذایی پرچرب بر رگ‌های خونی، فشارخون و وضعیت انتقال خون در رگ‌های بیش از ۴۱۲ فرد بزرگسال را که داروی فشارخون مصرف نمی‌کردند، بررسی کردند و دریافتند پس از مصرف میلک شیک و سایر نوشیدنی‌های شیرین و پرچرب هضم آن به وسیله بدن به کندی صورت می‌گیرد و میزان زیادی کلسترول و چربی در خون تجمع پیدا می‌کند که می‌تواند سبب سکته قلبی در سالمندان شود.
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد درمهمانی و کافی شاپ‌ها همیشه سالم‌ترین ماده غذایی مانند آبمیوه طبیعی، دانه‌های آجیل یا سالاد را انتخاب کنند تا دچار مشکل هایی، چون چاقی و اضافه وزن یا افزایش چربی و فشارخون نشوند.

همچنین درصورت تمایل به مصرف نوشیدنی‌های شیرین حداقل ۴ الی ۵ ساعت تا زمان خواب فاصله درنظر گرفته شود تا بدن فرصت کافی برای هضم این مواد را داشته باشد.
بیماری‌های قلبی ازجمله اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر افراد درجهان هستند که با اصلاح سبک زندگی می‌توان از بروز آن‌ها تا میزان زیادی جلوگیری کرد.
(سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها