سه شنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۶۵۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

انتقاد دامداران از نرخ کنونی شیر خام

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به آنکه قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام با احتساب هزینه های حمل و نقل هزار و 497 تومان است اما حداکثر هر کیلو شیر با نرخ هزار و 440 تومان از دامداران خریداری می شود.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه وضعیت دامداران تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام درب دامداری هزار و 457 تومان است که با احتساب هزینه های حمل و نقل باید با قیمتی معادل هزار و 497 تومان به کارخانه های لبنی عرضه شود. این درحالی است که کارخانه های لبنی حاضر به اجرای خرید شیر خام به این نرخ نیستند بنابراین این امر به زیان دامدار تمام می شود.
وی حداکثر نرخ خرید هر کیلو شیر خام از دامداران را هزار و 320 تا هزار و 440 تومان اعلام کرد.
مقدسی با انتقاد از نامتوازنی قیمت تمام شده شیر خام با نرخ خرید محصول از دامداران گفت: با وجود گذشت بیش از سه سال از اعلام مصوبه خرید هر کیلو شیر خام به نرخ هزار و 440 تومان، این امر به سبب عدم مجوز ستاد تنظیم بازار اجرا نشد که با وجود افزایش هزینه های تولید انتظار می رود که حمایت های لازم از دامداران صورت گیرد.
رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: با وجود تلاش های مکرر وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش نرخ خرید شیر خام جهت حمایت از دامداران ، اما ستاد تنظیم بازار به سبب نداشتن درک درست از مشکلات تولیدکنندگان با اجرای این امر موافقت نکرده است.
وی با اشاره به اینکه خرید توافقی شیرخام از دامداران همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: بنا به دستور وزیر جهاد کشاورزی، در استان هایی که دامداران با مشکل فروش شیر روبرو هستند؛ سازمان تعاون روستایی موظف به خرید توافقی محصول تولیدی آنهاست.

(سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶) ۱۶:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها