دوشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۶۴۹۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مطالبات چای‌کاران تسویه شد/ تمام باغات چای بیمه شدند

رئیس سازمان چای گفت: امروز ۲۰۳ میلیارد تومان از باقیمانده مطالبات چای‌کاران به حساب آنها واریز و مطالبات تسویه شد، همچنین با همکاری صندوق بیمه چای‌کاران در سال ۹۷ تمام اراضی چای بیمه شدند.

محمدولی روزبهان از تسویه آخرین مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: امروز (27 اسفند) 203 میلیارد تومان از باقیمانده مطالبات چای‌کاران پرداخت شد و تقریباً هم قدر و سهم کارخانجات و هم سهم دولت با چای‌کاران به‌روز شده است.

وی در مورد چای تولیدشده و میزان تأمین چای مصرفی کشور از محل تولید داخل گفت: امسال با وجود خشکی‌هایی که وجود داشت،‌ توانستیم 22 درصد از نیاز چای مصرفی کشور را تأمین کنیم و جالب اینجاست که با توجه به حجم کم بارندگی امسال و تشابه آن به بارش‌های سال 93، میزان تولید محصول افزایش داشته، یعنی در سال 93، 12 درصد نیاز داخل کشور را از طریق چای داخلی تأمین کرده‌ایم.

روزبهان همچنین از بیمه شدن باغات چای خبر داد و گفت: طی همکاری مشترک صندوق بیمه چای‌کاران و اتحادیه چای‌کاران، تمامی باغات چای تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که مبلغ بیمه پس از خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 97 کسر خواهد شد.

رئیس سازمان چای درمورد آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در سال 97 اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی نرخ پیشنهادی خود را از شهریور ماه به شورای اقتصاد ارائه کرده، اما تا این لحظه نرخ قطعی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار فارس، طبق گفته‌های رئیس سازمان چای آخرین محصول خریداری‌شده از کشاورزان در سال 96، پنجم آبان بوده است که با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان گفت مطالبات چای‌کاران پس از 4 ماه تسویه شد.

(دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها