شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۴۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ارزآوری 500 هزار دلاری صادرات 31 تن ماهی زینتی

یک مقام مسئول گفت: در 10 ماهه سال 96، 31 تن انواع ماهیان زینتی با ارزش بالغ بر 500 هزار دلار به بازارهای هدف از جمله عراق، ترکیه و روسیه صادر شد.

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و صادرات آبزیان سازمان شیلات ، با اشاره به آخرین وضعیت صادرات ماهیان زینتی، اظهار کرد: در 10 ماهه سال جاری، 31 تن انواع ماهیان زینتی با ارزش بالغ بر 500 هزار دلار به بازارهای هدف از جمله عراق، ترکیه و روسیه صادر شد.

وی افزود: سه شرکت بزرگ در حوزه آب‌های شیرین و شور امکانات ویژه‌ای نظیر شهرک‌های صنعتی در داخل کشور ایجاد کردند تا پس از تولید لوازم و ملزومات نگه داری  و تولید و تکثیر ماهیان زینتی بتوانند اقدام به صادرات ادوات، تجهیزات و ماهیان زینتی به بازارهای هدف کنند.

گلشاهی از صادرات ملزومات و تجهیزات ماهیان زینتی در یکسال آینده خبر داد و گفت: با توجه به آنکه تجهیزات و ملزومات ماهیان زینتی با ماشین آلات روز دنیا تولید می شود، بنابراین قابلیت رقابت در بازارهای هدف برای تولیدکنندگان داخل وجود دارد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و صادرات آبزیان ادامه داد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماهیان آب شور به دنبال ارائه خدمات فنی و مهندسی به بازارهای هدف هستند، بدین منظور  تجهیزات و ملزومات ابتدا تحت یک شرکت مادر خارجی و سپس برحسب امتیاز اخذ شده، خود اقدام به تولید و صادرات می‌کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت صادرات یال اسبی، بیان کرد: در 10 ماهه سالجاری 24 هزار و 623 تن یال اسبی به بازارهای هدف صادر شد.

گلشاهی تصریح کرد: یال اسبی یک بخش آن از صید آب‌های جنوب استان هرمزگان و بخش دیگر از صید صنعتی به دست می آید که صادرات آن تا جایی که به ذخایر آسیبی وارد نکند به بازارهای هدف تداوم خواهد داشت.

(شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها