دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۶۴۵۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس شیرینی و شکلات

صادرات شیرینی و شکلات 21 درصد رشد کرد

صادرات شیرینی و شکلات در 11 ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، از نظر ارزشی 21 درصد و از نظر وزنی 121 درصد افزایش یافت.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اضافه کرد: صنعت شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات، امسال با استفاده از فناوری روز دنیا و تلاش بنگاه‌های تولیدی و صادراتی علاوه بر تامین نیاز داخلی، بخشی از سبد صادراتی کشور را نیز تشکیل داد.
محمود بازاری افزود: بنگاه های صادراتی محصولات شیرینی و شکلات ایران در 11 ماه سال جاری توانستند 513 هزار تن شیرینی و شکلات به ارزش 615 میلیون دلار به بازارهای هدف صادراتی نظیر عراق، پاکستان، افغانستان، ساحل عاج و جمهوری آذربایجان صادر کنند.
وی عراق را نخستین کشور هدف صادراتی محصولات شیرینی و شکلات ذکر کرد و گفت: کشور عراق بیشترین سهم صادرات این محصولات را به خود اختصاص داده و بر اساس آمارها، در 11 ماه نخست امسال 149 میلیون دلار شیرینی و شکلات ایران به عراق صادر شده است.
مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، افغانستان را با سهم 49 میلیون دلاری از واردات شیرینی و شکلات ایران، دومین کشور هدف صادرات این محصولات خواند.
صنعت شیرینی و شکلات یکی از صنایع با ارزش افزوده بالاست که در صورت رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه صادرات آن، از جمله تامین مواد اولیه و نقدینگی مورد نیاز، هدف بیش از یک میلیارد دلار صادرات را در سال آینده محقق می کند.

(دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶) ۱۷:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها