شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۶۴۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

کشف 37 میلیارد تومان کالای قاچاق در مازندران

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه امسال بیش از 37 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است، اظهار کرد: این مقدار سال گذشته 29 میلیارد تومان بوده است که با همکاری و همراهی تمامی دستگاه هاي عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان توانسته ایم مقدار کشف کالای قاچاق به استان را امسال به 37 میلیارد تومان برسانیم.

علی پیرفلک اولویت برنامه های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان را پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه معرفی کرد و گفت: شناسایی راهکارها، جریان ها، گروه ها و رسیدن به سرنخ های قاچاق؛ دو راهکار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در مبارزه با قاچاقچیان است.
وی فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی و عدم مصرف کالای قاچاق در بین مردم را مهم ترین راهکار مبارزه با قاچاق کالا دانست و اظهار کرد: برنامه های متنوع و متعددی را برای آگاه سازی مردم و اصناف در نظر گرفتیم تا عموم مردم و کسبه متوجه ضربه های سنگین کالای قاچاق به اقتصاد کشور شوند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه در نظر داریم مبارزه با قاچاق را تبدیل به یک مطالبه عمومی و مردمی کنیم، تصریح کرد: امروز شاهد تماس های متعدد مردم در معرفی امکان و محل های نگهداری کالای قاچاق در استان هستیم که اکثر این گزارش ها تاکنون منجر به کشف شده است.
وی با اعلام اینکه کشف ماهیان خاویاری و غضروفی قاچاق در استان نسبت به سال های گذشته چند ده برابر شده است، اظهار کرد: کشف ماهیان خاویاری و غضروفی قاچاق استان در سال 94 نزدیک به 60 تن بود که امسال به بیش از 700 کیلو رسیده است.
کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از کشف 700 تنی قاچاق چوب در 11 ماه امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه 140 نفر متخلف در نقاط مختلف استان دستگیر شده اند.
وی به سامانه جامعه یکپارچه سازی انبارها و شرکت های پخش اشاره کرد و گفت: بیش از 57 هزار انبار و شرکت پخش در استان مشغول به فعالیت هستند که تاکنون بیش از 38 هزار واحد که 60 درصد جمعیت کل را شامل می شود در این سامانه ثبت نام کرده اند.
پیرفلک افزود: مهلت ثبت نام این واحدها در حال اتمام است و در صورت عدم نام نویسی هر گونه انبارداری کالا در این مراکز به مثابه تجمیع کالای قاچاق بوده و با آن برخورد خواهد شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه امسال بیش از 37 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است، در ادامه عمده کالای های قاچاق به استان را لوازم خانگی، پوشاک، لوازم بهداشتی، تلفن همراه و کالاهای دخانی دانست و اظهار کرد:  2 هزار و 167 پرونده در مورد فعالیت های قاچاق کالا در استان تشکیل شده است که در این راستا یک هزار 770 نفر بازداشت شده اند.
پیرفلک از انهدام باند بزرگ قاچاق سوخت در استان خبر داد و اظهار کرد: بهمن ماه امسال یک باند بزرگ قاچاق سوخت توسط عوامل انتظامی و اطلاعاتی شناسایی و 57 هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شد.
وی در ادامه گفت: یک باند قاچاق تخلیط برنج مرغوب ایرانی و برنج خارجی با 40 تن برنج در استان کشف و منهدم شد.

(شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶) ۱۴:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها