چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۷
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۷۶۳۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس فراورده های روغنی

مالزی، اتحادیه اروپا را تهدید کرد/مذاکرات تجاری را متوقف می‌کنیم

وزیر صنایع کشت و کالای مالزی گفت: اگر اتحادیه اروپا قانون ممنوعیت واردات روغن پالم را اجرا کند، مالزی با قدرت و تدبیر به این رفتار اروپا پاسخ خواهد داد.

«ماه سیو کانگ» وزیر صنایع کشت و کالای مالزی گفت: اگر اتحادیه برنامه محدود کردن استفاده از روغن پالم را در سوخت زیستی در پیش گیرد، مالزی با قدرت و تدبیر پاسخ خواهد داد.
وی افزود: مالزی به دنبال جنگ تجاری با اتحادیه اروپا نیست؛ اما اگر کسی چیزی را به ما تحمیل کند، با قدرت و تدبیر جواب خواهیم داد.
 اواسط ژانویه سال جاری میلادی اتحادیه اروپا لایحه ای را برای اصلاح بازار برق خود و کاهش مصرف انرژی بمنظور دست پیدا کردن به اهداف جاه طلبانه تر اقلیمی تصویب کرد.
این لایحه شامل ممنوعیت استفاده از روغن پالم در سوخت وسایل موتوری از سال ۲۰۲۱ میلادی است.
در واکنش به تصویب این لایحه، وزیر صنایع کشت و کالای مالزی گفت: مالزی، دومین تولید کننده بزرگ روغن پالم در جهان این روغن را در هر چیزی از سوپ تا محصولات مرتبط با تولید کفش استفاده می کند و اگر اتحادیه اروپا این را به عنوان یک قانون تصویب کند، همکاری خود را با اروپا در راستای مذاکرات تجاری متوقف می کنیم.
 سهم قابل توجهی از صادرات روغن پالم مالزی به اتحادیه اروپا برای تولید سوخت زیستی و ماده خام انجام می گیرد که طرح این موضوع نگرانی تولید کنندگان روغن پالم را در مالزی به همراه داشته است.
«ماه سیو کانگ» گفت: تا زمانیکه مسئله روغن پالم مالزی حل نشود، مذاکرات تجاری را با اتحادیه اروپا انجام نخواهیم داد و این برنامه اروپایی ها یک نوع تبعیض است.

(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها