سه شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۸:۲۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۶۳۴۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برپایی نمایشگاه بهاره راهکار معرفی کالای ایرانی با کیفیت

مقیمی گفت: داشتن بازار فروش امری ضروری برای رونق صنایع داخلی است بنابراین باید ترویج خرید کالای ایرانی تبدیل به یک نهضت ملی شود.

فرشاد مقیمی معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت تولید داخلی گفت: یک از معضلات و مشکلات تولید نداشتن بازار فروش است و برای تقویت بازار فروش ، همکاری اقشار مختلف جامعه در جهت تقویت تولید داخل ضروری است.
وی با اشاره به راهکارهای جذب بازارهای داخلی و خارجی افزود: در برخی از کشورها مانند هند ابتدا کمپین های خرید از محصولات تولید داخل راه اندازی شد و مردم این کشور در یک همکاری جمعی از صنایع پوشاک خود بعنوان نمونه حمایت کردند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: داشتن بازار فروش داخلی وخارجی امری لازم و ضروری برای رونق  صنایع داخلی است و در این مسیر باید ترویج خرید کالاهای ایرانی تبدیل به یک نهضت ملی شود.
وی تغییر در ساختار فرهنگی و صنعتی که می تواند منجر به توسعه اقتصادی در کشور شود را لازمه این پویش در کشور دانست و افزود:فرهنگ سازی در لایه های مختلف جامعه برای استفاده از کالای ایرانی زمان بر است و خانواده ها، آموزش و پرورش، شبکه های تلویزیونی و برخی مراکز دیگر در کنار حمایت های دولت و مجلس سرآغاز یک نهضت خرید کالای ایرانی خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مشوق های خرید از اجناس داخلی همچون برپایی فروشگاه های بهاره با تخفیفات ویژه می تواند به جذب مشتری کمک کند؛ در ایام شب عید چون حجم خرید مردم افزایش می یابد  و از همین رو سعی شده فرهنگ خرید کالای ایرانی در وسعت بیشتری ترویج شود.
وی ادامه داد : تجمیع کالاهای ایرانی و ارائه در مراکز فروشگاه های بهاره، نظارت بر قیمت ها و تسهیلات لازم برای فروشندگان از جمله دیگر امتیاز های خرید شب عید است.
بر اساس این گزارش علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در ارتباط تلفنی با برنامه در مورد نقش اصناف در  تقویت تولید داخلی گفت: در هفته های اخیر حدود 50 مراکز تولید صنایع کیف و کفش با شعار تولید کالا های ایرانی شروع به کار کرده است.
وی حمایت از اصناف کشور از سوی دولت و مجلس را خواستار شد و افزود: ورود کالای قاچاق در کشور در حالی که تولید کننده داخلی می تواند کالای مرغوب تولید کند مانع از رشد تولید داخل و اشتغال در کشور است. کالای ایرانی هیچ کمبودی نسبت به  برند خارجی ندارد.
وی حمایت از اصناف را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر خریدار ایرانی به تولید ساخت داخل اطمینان کند و اصناف نیز کالای با کیفیت روانه بازار کند بسیاری از مشکلات نداشتن بازار فروش حل خواهد شد.

(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶) ۰۸:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها