دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۶۳۳۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس فرآورده های لبنی

تسویه بدهی صنایع شیر ایران توسط دولت با اسناد خزانه

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت صنایع شیر ایران گفت: دولت قصد دارد با استفاده از اوراق اسناد خزانه اسلامی بدهی های شرکت صنایع شیر ایران را به میزان ۱۶ میلیارد تومان تسویه کند.

سید وحید وحیدی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به این که شرکت صنایع شیر ایران 26 میلیارد تومان طلب از دولت دارد که در ابتدای سال جاری 10 میلیارد تومان آن تسویه شد گفت: 16 میلیارد تومان طلب باقی‌مانده نیز بر اساس برنامه‌های دولت قرار است با اوراق اسناد خزانه اسلامی تسویه شود.
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت صنایع شیر ایران افزود: صنایع شیر ایران 30 شرکت زیرمجموعه دارد که 7 شرکت بورسی را نیز شامل می شود که سهم قابل توجهی را در بازار سهام بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: محصولات صنایع شیر ایران با 365 کد محصول نزدیک به 140 میلیون دلاری به 18 کشور صادر می‌شود که بخش اعظمی از این بار صادراتی را 3 شرکت بورسی (پگاه فارس، پگاه گلپایگان و پگاه اصفهان) صنایع شیر ایران برعهده دارند. همچنین بر اساس آمارهای گمرک در پایان دوره 10 ماهه سال 96 بیش از 131 میلیون دلار درآمد ارزی از سوی شرکت محقق شده است.
وحیدی اذعان داشت: با توجه به این که صادرات شرکت 3 برابر واردات است نوسان‌های ارزی چند ماه اخیر به سودآوری شرکت های بورسی آسیبی وارد نکرد.
وی اظهارداشت: شرکت‌های بورسی صنایع شیر ایران از نظر دریافت تسهیلات بانکی در سطح مناسب و کنترل شده ای قرار دارند و عمدتا سیاست ها بر این اصل تعریف شده که شرکت های حاضر در بازار سهام از محل تسهیلات بانکی هزینه های زیادی را متحمل نشوند تا سود این شرکت ها تحت تاثیر قرار نگیرد.
معاونت صادرات و بازرگانی صنایع شیر ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه همت جدی برای ورود به بازارای جدید را داریم افزود: تنها شرکت ایرانی هستیم که اجازه صادرات به مالزی را داریم و می‌خواهیم از این فرصت برای ورود به بازار خاور دور استفاده کنیم. این در حالی است که برنامه ما راه‌اندازی کارخانه در عراق و افغانستان برای تضمین بازار صادراتی در این دو کشور است تا در کنار رقبای خارجی قدرت بیشتری را داشته باشیم.
رضا محمودیان افزود: امروز صنعت لبنیات کشور در شرایطی قرا دارد که اگر صادرات این محصولات متوقف شود مقدار زیادی از شیر تولیدی دامداران بلاتکلیف خواهد ماند و صادرات برای چرخه این صنعت نقش ویژه ای دارد.
وی تاکید کرد: از 8 شرکت تامین کننده اصلی محصولات صادراتی ما 7 شرکت بورسی هستند و شرکت های بورسی صنایع شیر ایران در این خصوص نقش محوری دارند. این در حالی است که ما توانستیم با صادرات به روسیه و کشورهای CIS انواع پنیر و محصولات پودری را به این کشورها صادر کنیم که افتخاری برای این مجموعه است.

(دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶) ۱۲:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها