جمعه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۶۲۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کاهش تعرفه واردات گوشت، ضربه مهلکی به تولید وارد می‌کند

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: کاهش تعرفه واردات گوشت در آینده ای نه چندان دور بر پیکره تولید داخل، ضربه مهلکی وارد می‌کند.

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران از کاهش تعرفه واردات گوشت گوساله خبر داد و گفت: هیات وزیران در 6 اسفندماه، برای تنظیم بازار گوشت قرمز، تعرفه واردات گوشت منجمد گوساله از 26 به 12 درصد کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه کاهش تعرفه واردات، مُسکنی بیش نیست، افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز، دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت، تعرفه واردات را کاهش داد در حالیکه تبعات این امر گریبانگیر تولیدکننده است.
به گفته مقدسی؛ کاهش تعرفه واردات گوشت در آینده ای نه چندان دور بر پیکره تولید داخل ضربه مهلکی وارد خواهد کرد.
رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه 95 درصد گوشت مورد نیاز از منابع داخلی تامین می شود، بیان کرد: با کاهش تعرفه واردات و نبود صرفه اقتصادی تولید برای دامدار، میزان واردات به منظور تامین نیاز داخل افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: با توجه به آنکه کاهش تعرفه کالاهای نهایی، مزیتی برای تولیدکنندگان ندارد، از دولت انتظار می رود با کاهش تعرفه نهاده های دامی و تخصیص ارز مبادله ای به جو و یونجه از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کرد تا آنها با وجود مواد اولیه ارزان قیمت بتوانند تولید خود را افزایش دهند.
مقدسی در خاتمه یادآور شد: اگرچه کشورهای پیشرفته تنها از تولیدکنندگان داخلی خود حمایت می‌کنند، اما اقدام اخیر دولت به معنای پرداخت سوبسید به تولیدکنندگان خارجی است.

(جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶) ۰۹:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها