چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۸:۲۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۶۲۷۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فرآورده های لبنی

دامداران چشم انتظار اجرای خرید شیرخام به نرخ مصوب

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت:با گذشت سه سال از اعلام خرید هر کیلو شیرخام به نرخ مصوب هزار و ۴۴۰ تومان، این نرخ عملیاتی نشده است.

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران ، با اشاره به آخرین وضعیت خرید توافقی شیرخام اظهار کرد: با توجه به بهبود نرخ شیرخام و نبود تفاوت میان قیمت خرید توافقی و بازار، تقاضای زیادی برای تحویل شیرخام توسط دامدار به سازمان تعاون روستایی وجود ندارد.

وی افزود: درماه های اخیر، نرخ خرید شیرخام در بازار به حدی پایین بود که سازمان تعاون روستایی جهت تعدیل قیمت،  اقدام به خرید روزانه هزارتن شیر از استان های مختلف می‌کرد.

عزیزاللهی با اشاره به اینکه پروژه خرید توافقی شیرخام تا سال آینده ادامه خواهد داشت،گفت: براین اساس باید منتظر ماند و دید که ستاد تنظیم بازار برای قیمت محصولات لبنی و نرخ شیرخام چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد تا برحسب آن آیین نامه خرید اصلاح شود.

وی با انتقاد از اجرایی نکردن خرید شیرخام از دامداران به نرخ مصوب، بیان کرد: سه سال از اعلام خرید هر کیلو شیرخام به نرخ مصوب هزار و 440 تومان گذشته است، اما تاکنون این نرخ عملیاتی نشده و دامدار به حق قانونی خود نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران نرخ خرید هر کیلو شیر خام از دامدار در مناطق مختلف هزار تا هزار و 330 تومان اعلام کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام در یک واحد گاوداری صنعتی بالای هزار و 500 تومان است.

(چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶) ۱۸:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها