سه شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۷:۲۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۶۲۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

جزئیات نمایشگاه‌های بهاره امسال اعلام شد

رئیس اتاق اصناف در تشریح جزئیات نمایشگاه‌های بهاره امسال گفت: برای همه محصولات تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی نمی‌توان اعمال کرد و نظارت و برخورد با عرضه‌کنندگان کالاهای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره شدت پیدا کرده و با هیچکس تعارف نداریم.

علی فاضلی اظهار کرد: خاوران به عنوان پنجمین نقطه برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره انتخاب شد اما با توجه به اینکه زیرساخت‌های آن آماده نبود، هفته آینده و با تاخیر افتتاح می‌شود تا در کنار چهار نمایشگاه بهاره دیگر در حکیمیه تهرانپارس، پارک ارم، بوستان ولایت و مصلا به مردم خدمات‌رسانی کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی منبی بر اینکه باتوجه به مخالفت اصناف در برگزاری نمایشگاه بهاره، چه برنامه‌ای برای بهتر شدن آن در سال جاری دارید؟ افزود: در حال حاضر برنامه خاصی وجود ندارد، چراکه وقتی نمی‌توانید برای برگزاری این نمایشگاه در شأن مردم زیرساخت‌های لازم را برگزار کنید و مجبور به برگزاری آن در زیر چادر هستید، کاری نمی‌توان انجام داد.
رئیس اتاق اصناف ادامه داد: تمهیدات لازم برای عرضه برندهای بهتر در نمایشگاه بهاره امسال صورت گرفته است که کیفیت محصولات نمایشگاه بهاره نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیدا کند.
فاضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از سال گذشته تاکنون کاری در راستای بهتر شدن کیفیت نمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های آن انجام نشده و اتاق اصناف چه کاری در این راستا انجام داده است؟ این گونه توضیح داد که اساسا با برگزاری نمایشگاه برای عرضه محصولات به این شکل مخالف هستیم، چراکه هیچ گونه محدودیت و مشکلی برای عرضه نداریم و از سوی دیگر نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگی در کشور در کنار واحدهای صنفی متعدد در سطح شهر وجود دارند. به عبارت دیگر آنقدر عرضه‌کننده در سطح شهر وجود دارد که نیازی به برگزاری این نمایشگاه‌ها نیست اما ما را مجبور به برگزاری این نمایشگاه‌ها کرده‌اند.
وی گفت: در نمایشگاه بهاره غالبا کالاهای مورد نیاز شب عید مردم مانند، پوشاک، صنایع چرم، آجیل و خشکبار و ... عرضه می‌شود در کنار این محصولات بر اساس مذاکراتی که با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، مقرر شد تا از کالاهای سبد خوراکی مورد نیاز مردم مانند برنج، تخم‌مرغ، گوشت، میوه و ... نیز عرضه شود.
رئیس اتاق اصناف همچنین در خصوص چگونگی نظارت بر نمایشگاه‌های بهاره برای عدم عرضه محصولات خارجی و قاچاق تاکید کرد: بازرسان اتاق اصناف به شدت بر نمایشگاه‌های بهاره نظارت می‌کنند و به محض رؤیت و مشاهده کالای خارجی مجاز یا غیرمجاز علاوه بر ضبط محصول خارجی، عرضه‌کننده آن نیز بازداشت خواهد شد و در این زمینه با هیچ کس تعارف نداریم و رحمی نخواهیم کرد.
فاضلی همچنین درباره وضعیت تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی محصولات ارائه شده در سطح نمایشگاه‌های بهاره اظهار کرد: مسلما همه محصولاتی که در نمایشگاه‌های بهاره عرضه می‌شوند، تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی ندارند، چراکه در برخی از کالاها نمی‌توان با این شیوه سودی نصیب تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان آن کالا کرد. به عنوان مثال آجیل و خشکبار ضریب سودی بین ۸ تا ۱۰ درصد دارد و نمی‌توان سود ۱۵ تا ۲۰ درصدی برای آنها مانند دیگر محصولات اعمال کرد.

(سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶) ۰۷:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها