دوشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۸
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۶۲۰۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

کشف ۲ محموله قاچاق کشمش و بادام به مقصد افغانستان

ماموران گمرک موفق به کشف دو محموله قاچاق ترانزیتی کشمش و بادام شدند .

با هوشیاری کارکنان گمرکات استان سیستان و بلوچستان و کنترل هوشمند اطلاعات محموله های ترانزیتی دو محموله قاچاق کشمش و بادام کشف و ضبط شد .

ماموران گمرک میلک در سیستان و بلوچستان با مانیتورینگ هوشمند اطلاعات کالاهای ترانزیتی و رصد از طریق سامانه جامع گمرکی  و تحت نظر قراردادن دو محموله خروجی ، با تقاطع گیری اطلاعات متوجه توقف نامتعارف دو دستگاه کامیون حامل کالاهای ترانزیتی در طول مسیر شدند که در بازرسی های بیشتر تعویض بارهای اصلی کامیون های ترانزیتی با بارهای دیگر برای ماموران گمرک میلک محرز شد.

راننده کامیون خروجی محموله کشمش سیاه مرغوب از مبدا سرخس به مقصد میلک را با کشمش نامرغوب و ضایعات کشمشی جابه جا کرده بود. این راننده با بریدن پلمپ کامیون ، کالای اصلی را تخلیه و کالای مذکور را در کامیون جاسازی کرده بود که با توجه به دقت در بازرسی، ماموران گمرک متوجه تخلف آن شدند.

در محموله ای دیگر که از مبدا جلفا به مقصد میلک بود با وجود سالم بودن پلمپ، راننده با بریدن چادر کامیون ، بادام که بار اصلی کامیون بوده را تخلیه و کالاهای دیگری را جاسازی کرده بود.

این دو محموله به دلیل دستکاری و جابه جا کردن محتوای کالای ترانزیتی وفق قانون مشمول قاچاق شده و کالای قاچاق محسوب گردید و تحویل مراجع قضایی شده اند.

لازم به ذکر است که گمرک مرزی میلک در استان سیستان و بلوچستان و در مرز افغانستان قراردارد.

(دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶) ۰۸:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها