شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۱:۳۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۶۱۵۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

رکود سنگینی بر بازار برنج ایرانی حاکم است/ ثبات قیمت برنج ایرانی در ایام پایانی سال

نایب رئیس انجمن برنج گفت:با توجه به سازوکار نامناسب خرید توافقی برنج، رکود سنگینی بر بازار برنج ایرانی حاکم است.

علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج از رکود بی سابقه بازار برنج ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به سازوکار نامناسب خرید توافقی برنج، رکود سنگینی بر بازار برنج ایرانی حاکم است.
به گفته وی؛ در مجموع 200 تا 300 تن برنج در خرید توافقی از کشاورزان خریداری شد که این امر تاثیر چندانی در خروج از رکود بازار برنج ایرانی نداشت.
نایب رئیس انجمن با انتقاد از نرخ پایین برنج ایرانی در شمال افزود: اکنون نرخ هر کیلو برنج ندا با خرده کمتر از 5 هزار تومان، برنج ندا بوجار 5 هزار و 200،طارم 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان است.
به گفته وی؛  فروش هر کیلو برنج طارم با نرخ 15 تا 16 هزار تومان در بازار تهران ناشی از سودجویی واسطه ها و کمبود نظارت دستگاه های ناظر است.
اکبریان قیمت برنج در ایام پایانی سال را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به فراوانی برنج و رکود حاکم بر بازار بعید است که قیمت برنج ایرانی در ایام پایانی سال دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گیرد.
 زور واردکنندگان برنج خارجی بر داخلی می چربد
نایب رئیس انجمن برنج در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از افزایش  نرخ برنج خارجی اظهار کرد: اگر برنج ایرانی در بازار 2 هزار تومان افزایش یابد، تمامی رسانه ها و مسئولان نسبت به این امر انتقاد می‌کنند، در حالیکه با افزایش قابل توجه برنج خارجی تمامی رسانه ها سکوت اختیار کردند که این امر بیانگر آن است که  زور واردکنندگان برنج خارجی بر کشاورزان داخلی می چربد.
وی تصریح کرد: گرایش ارگان های دولتی به سمت و سوی مصرف برنج خارجی است که همین امر بیش از پیش بر رکود بازار برنج داخلی دامن زده است، در حالیکه قیمت ارقام پرمحصول با برنج خارجی تفاوتی ندارد؛ ضمن آنکه کیفیت بالاتری دارد.
به گفته این مقام مسئول؛ خرید توافقی برنج از کارخانه های شالیکوبی یکی از محرکه های خروج از رکود بازار برنج ایرانی است.

(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۰۱:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها