پنج شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۱۳۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مهار بیماری آنفولانزا در شهر ری/ 6 واحد مرغداری با بیماری درگیر شدند/ با تدبیر می‌توان خسارت ها را کاهش داد

رئیس دامپزشکی شهرستان ری گفت: بیماری آنفولانزا در شهرستان ری در حال حاضر مهارشده و در وضعیت سفید به سر می‌بریم.

محمد وحید تاویلی رئیس دامپزشکی شهرستان ری در خصوص شیوع آنفولانزای پرندگان در واحدهای مرغداری این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان ری 6 واحد مرغداری با بیماری آنفولانزا درگیر شدند و نزدیک به یک میلیون قطعه مرغ هم معدوم شده است.
وی افزود: این بیماری در حال حاضر در سطح شهرستان مهار شده و در شرایط سفید به سر می‌بریم. این یک مشکل بومی محسوب نمی‌شد بیشتر استان‌های کشور با این بیماری درگیر هستند.
تاویلی در رابطه با هشدار پیشگیری از ابتلا به این بیماری خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اصلی سازمان دامپزشکی و ادارات تابعه هشدار و تامین امکانات لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف واحدهای تولیدی دام، طیور و آبزیان است و این هشدارها ارائه شده است. وی با اشاره به شیوع این بیماری در کشورهای پیشرفته دنیا گفت: واحدها مدام تحت نظارت و کنترل هستند و هشدارها به صورت مکتوب، حضوری، کلاس‌های آموزشی و بروشور به تولیدکنندگان ارائه می‌شود و این آگاهی بخشی‌ها انجام شده است. نمی‌توان ابتلا به این بیماری را سهل‌انگاری عنوان کرد، این بیماری در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هم اتفاق می‌افتد، اما می‌توان با تدابیر لازم خسارت را به حداقل رساند.

(پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها