چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۶۱۱۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

ادامه واردات برنج به کشور در فصل ممنوعیت

گمرک ایران واردات برنج در فصل ممنوعیت را تایید و اعلام کرد این واردات به مقدار جزیی و با مجوز های‌ تعاونی های مرزنشینی و ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفته است.

واردات برنج در فصل ممنوعیت با مجوز های‌ تعاونی های مرزنشینی و ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفته است.
 
بر اساس این گزارش در دی ماه به مقدار جزیی و کم ‌برنج وارد کشور شده است که این مقدار در فصل ممنوعیت با مجوز انجام شده است.
 
بر اساس قوانین و مقررات شرکت های تعاونی مرزنشینی سالانه سهمیه هایی برای واردات برنج دارند که این سهمیه ها مشمول ثبت سفارش نبوده و بر اساس قانون ساماندهی مبادلات مرزی و در حد سهمیه تعیین شده طبق مصوبه کارگروه ماده 12 و هیات دولت در برخی نقاط مرزی وفق مقررات با هدف تقویت مبادلات مرزنشینی و بهبود معیشت مرزنشینان صادر می شود .

ضمنا در ایام اعمال محدودیت واردات برنج به سرزمین اصلی ، واحدهای فرآوری برنج مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند پس از انجام عملیات فرآوری و پردازش در منطقه و بر اساس مجوز کمیسیون تعیین ارزش افزوده و به میزان درصد مجاز قابل ورود کالای تعیین شده از سوی کمیسیون مزبور ، اقدام به ورود برنج از محل ارزش افزوده به سرزمین اصلی نمایند .

در خصوص واردات برنج در فصل محدودیت  توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان و واحدهای تولیدی در سال گذشته از وزارت جهاد کشاورزی و صمت استعلام گردید که ورود کالای مزبور در حد سهمیه سالیانه مرزنشینان و واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد در حد درصد مجاز قابل ورود مستثنی اعلام گردیده است.

گمرک ایران تاکید کرده است : اطلاعات و مجوزهای صادره جهت ورود برنج از طریق تعاونی های مرزنشینان و همچنین واحدهای فرآوری برنج مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک موجود است.

(چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها