دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۶۰۸۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

تولید برنج تراریخته در کشور مطلقاً ممنوع

عضو ناظر در شورای ایمنی زیستی کشور تولید برنج تراریخته در کشور را ممنوع خواند و گفت: اما سؤالم این است چرا در اروپایی که برای ما محصولات تراریخته را نسخه می‌کند مصرف محصولات تراریخته برای مردمش ممنوع است.

محمدصادق حسنی با اشاره به ممنوعیت استفاده از محصولات ترا ریخته در کشورهای اروپایی اظهار کرد: در کشاورزی متخصص نیستم اما سؤالم این است چرا در اروپایی که برای ما محصولات تراریخته را نسخه می‌کند مصرف محصولات تراریخته برای مردمش ممنوع است.
وی با تاکید بر اینکه تولید محصولات تراریخته ازجمله برنج در کشور هیچ ضرورتی ندارد افزود: تاکنون هیچ‌کس پاسخ سؤالم را نداده که ترویج تراریخته در کشور چه لزومی دارد و تلاش برخی‌ها از تولید برنج تراریخته در کشور ناشی از چه چیزی است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی‌ در تلاش هستند تا برنج تراریخته تولید کنند و توجیهشان نیز صادرات این محصول استراتژیک به خارج از کشور است درحالی‌که در جای دیگر اعلام می‌کنند ما کمبود برنج داریم و برنج خارجی وارد کشور می‌شود.
عضو ناظر در شورای ایمنی زیستی کشور با تاکید بر اینکه ما با شرایط بسیار ساده می‌توانیم در برنج خودکفا شویم و هیچ لزومی برای تحقیقات تراریخته روی محصول برنج وجود ندارد تصریح کرد: من تعجب می‌کنم چرا برخی‌ها دنبال تراریخته‌ای تولید کردن برنج هستند درحالی‌که اعضای کمیسیون کشاورزی همه خارج از مباحث سیاسی به‌صراحت اعلام می‌کنند که دلیلی برای تراریخته تولید کردن برنج وجود ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تفاوت قائل شدن بین تولید ذرت تراریخته با برنج افزود: برخی‌ها معتقدند که ذرت در همه جهان به‌صورت تراریخته تولید می‌شود چرا نسبت به آن انتقادی وجود ندارد درحالی‌که اسلام در شرایط حساس و بحرانی خوردن گوشت مردار را تا جایی که انسان را زنده نگه دارد حلال برشمرده است.
حسنی گفت: موضوع برنج با گندم کاملاً متفاوت است چون ذرت در کل جهان تراریخته است اما برنج هنوز به تراریخته آلوده نشده است.
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: طبق قانون تولید برنج تراریخته ممنوع است و در استان‌های شمالی گیلان و مازندران هیچ‌گاه اجازه تولید آزمایشگاهی یک کیلوگرم برنج تراریخته نیز داده نمی‌شود.

(دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها