یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۶۰۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خرید پرتقال شمال کیلویی 250 تومان کذب محض است/ خرید توافقی 30 هزار تن مرکبات شمال به قیمت 2100 تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: پرتقال شمال در بدترین حالت روی درخت کیلویی 800 تا هزار تومان خریداری شده و 30 هزار تن هم از سوی دولت برای تنظیم بازار شب عید به قیمت کیلویی 2100 تومان خریداری شده است.

دلاور حیدرپوردر پاسخ به اینکه شنیده شده پرتقال شمال را کیلویی 250 تومان خریداری می‌کنند که حتی هزینه برداشت آن هم نمی‌شود، با رد این موضوع گفت: با این رقم که شما می‌گویید، آشغال هم نمی‌خرند و اصلاً چنین چیزی صحت ندارد، چرا که تا یک ماه پیش تمام پرتقال‌ها برداشت شده و قیمت متوسط خرید روی درخت کیلویی 800 تا هزار تومان بوده و نارنگی هم تا 2000 تومان خریداری شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران همچنین از خرید توافقی 30 هزار تن پرتقال مازندران توسط دولت برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: قرارداد 25 هزار تن آن به قیمت هر کیلو 2100 تومان بسته شده که 20 هزار تن آن تا دیروز حمل شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به ذخیره‌سازی بیش از نیاز پرتقال نسبت به سال‌های قبل قیمت این محصول در ایام عید در بازار خراب نشود.
حیدرپور همچنین در مورد وضعیت برنج شمال در بازار هم گفت: وزارت جهاد کشاورزی 614 تن برنج پرمحصول را از کشاورزان خریداری کرد که برنج شیرودی کیلویی 5450 تومان به بازار عرضه شد، اما بازار کشش چندانی ندارد، حتی استاندار مازندران پیشنهاد داد تا برنج طارم را هم کیلویی 9100 تومان خریداری کنند که اگر این موضوع شروع شود، تحریک تقاضا را در پی خواهد داشت.
سال گذشته بر اثر سرمازدگی زودرس در آذر ماه بخش زیادی از مرکبات باغات شمال از بین رفت تا حدی که برای تنظیم بازار شب عید دولت مجبور به واردات پرتقال شد، اما امسال باغداران مرکبات محصول خود را زودتر برداشت کردند.

(یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها