یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۲۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۶۰۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس فرآورده های لبنی

گرانفروشی ۴۰۰ تومانی شیر

قیمت شیرهای کم چرب و پرچرب پاکتی با وجود اینکه قیمت مصوب داشته و تحت نظارت دولت است به ترتیب ۴۰۰ تومان و ۶۰۰ تومان گرانتر توسط برخی برندها به فروش می‌رسد.

سازمان تعزیرات حکومتی در روزهای اخیر در بازار لبنیات ورود کرده و چند کارخانه صنایع تولید کننده فرآورده‌‌های لبنی را که نرخهای مصوب را رعایت نکردند جریمه‌های میلیارد تومانی کرده است.
در حالی یکی از کارخانه‌های لبنی با جریمه 60 میلیارد تومانی مواجه شده است و برخی از کارخانه‌ها به صورت میلیارد تومانی جریمه شده اما از نکات تامل برانگیز در این ارتباط عدم تمکین صنایع به قیمت‌های مصوب با وجود جریمه شدن است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در این ارتباط اعلام کرده است که 3 برند صنایع لبنی در استان به قیمت‌های مصوب تمکین نمی‌کنند و طعم جریمه‌های میلیاردی را چشیده‌اند.
بنابراین گزارش با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیر‌ای می‌توان تفاوت قیمت مصوب با قیمت‌های موجود در بازار را مشاهده کنیم. بنبار این گزارش در حالی که آخرین قیمت‌های مصوب شیر کم‌چرب و پرچرب با بسته پاکتی (تتراپک)(یک لیتری) ‌2800 تومان است این محصولات به ترتیب به قیمت 3200 و 3400 توسط برخی برندها به فروش می‌رسد.
بنابر این گزارش صنایع لبنی در سال جاری دو مرتبه افزایش قیمت را تجربه کرده است این در حالی است که سازمان حمایت هنوز قیمت‌های جدیدی اعلام نکرده است و قیمت‌های قبلی یاد شده نیز برمبنای رعایت نرخ خرید شیرخام دامداران به قیمت 1440 تومان است اما اکنون این قیمت توسط صنایع لبنی رعایت نمی‌شود.

(یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها