یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۰۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۶۰۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

افزایش صادرات در گرو پیوستن به سازمان تجارت جهانی است

سلطانی گفت:برای افزایش صادرات و دست یابی به بازارهای بین المللی پیوستن به سازمان تجارت جهانی امری ضروری است.

پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه اقتصادی مشترک ایران و لهستان اظهار کرد: لهستان به عنوان یکی از خاستگاه های تمدن در اروپا، کشوری با فرهنگ ، تمدن شکوفا که همزمان با خیزش های چند دهه اخیر در بلوک شرق همواره در قاره اروپا از شرکای مهم و مورد اعتماد ایران بوده است.
وی افزود: روابط پایدار سیاسی ایران و لهستان با وجود سوءتفاهمات میان ایران و اروپا همواره ثبات خود را حفظ کرده است.
به گفته وی؛ لهستان با انتخاب برنامه‌های جامع راهبردی توانسته رشد و توسعه اقتصادی خود را سرعت ببخشد و کارنامه موفقی این حیث رسیدن به اقتصاد آزاد به ثبت برساند.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ظرفیت های اقتصادی دو کشور بیان کرد: ایران با عبور از چالش های سیاسی بین المللی تلاش دارد با حضور بخش خصوصی روابط خود با کشورهای تاثیرگذار اروپایی را بهبود بخشد و در این مسیرظرفیت های مناسبی از حوزه‌های دارو کشاورزی، ماشین آلات،فناوری ریلی، صنایع معدنی و انرژی های تجدید ناپذیر و فرصت های همکاری اقتصادی بسیاری وجود دارد.
سلطانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی لهستان پیشرفت مناسبی داشته است،تصریح کرد: با توجه به تغییر سیاست توسعه اقتصادی لهستان و متمایل شدن به بخش خصوصی ، باید شرایطی را برای توسعه فعالیت های اقتصادی میان دو کشور فراهم آورد.
وی ادامه داد:در مسیر همکاری اقتصادی میان دوکشور نقش دولت و اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی اهمیت ویژه ای دارد که می تواند بسیاری از موانع و مشکلات مسیر را از میان بردارد.
نائب رییس اتاق بازرگانی ایران اذعان کرد:ما نیازمند تسریع در صدور ویزا برای رایزن های اقتصادی دوطرف،استمرار روابط اقتصادی و تجاری میان دوکشور و استفاده از ظرفیت های اقتصادی این کشور برای حضور در اروپا هستیم.
سلطانی در پایان گفت:البته برای افزایش صادرات و دست یابی به بازارهای بین المللی نیاز به پیوستن به سازمان تجارت جهانی احساس می شود.

(یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها