شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۶۰۴۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نگران بازار میوه شب عید نیستیم

رئیس جهاد کشاورزی مازندران، گفت: با توجه به وضعیت مناسب ذخیره‌سازی میوه، از نظر کمی و کیفی نگران بازار شب عید نیستیم.

دلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی مازندران ، درباره آخرین وضعیت توزیع میوه شب عید، اظهار کرد: براساس اخرین آمار تا اواخر هفته گذشته، 10 هزارتن از مرکبات ذخیره‌سازی شده، به مقصد استان‌ها بارگیری و حمل شده است.

به گفته وی تا آخر بهمن مرکبات ذخیره‌سازی شده براساس سهمیه به استان‌ها حمل خواهد شد.

حیدرپور با اشاره به وضعیت مناسب ذخیره‌سازی میوه شب عید، افزود: باغداران و سورتینگ داران افزون بر ذخایر بخش دولتی، حدود 30 هزارتن مرکبات در سردخانه‌ها ذخیره کردند که با وجود این مرکبات ذخیره سازی شده تا اردیبشت جوابگوی نیاز کشور خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به وضعیت مناسب ذخیره سازی مرکبات از نظر کمی و کیفی، نگرانی برای شب عید نداریم.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در عرضه میوه ذخیره سازی شب عید وجود ندارد، گفت: ذخیره سازی میوه شب عید امسال با سال های گذشته قابل قیاس نیست، چرا که به میزان کافی سیب و پرتقال ذخیره سازی شده به استان ها حمل خواهد شد.

این مقام مسئول درباه آخرین وضعیت قیمت میوه های ذخیره سازی برای ایام پایانی سال، بیان کرد: ستاد تنظیم بازار نرخ پایه میوه های ذخیره سازی شده به تفکیک هر استان را اعلام خواهد کرد که با وجود ذخیره سازی مناسب نوسان خاصی نخواهیم داشت.

حیدرپور با بیان اینکه از حیث تولید و عرضه میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت، افزود: با توجه به میزان ذخیره سازی میوه شب عید، نگران مازاد بار هستیم که بخشی از آن باید به بازارهای هدف صادر شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع کیوی شب عید نخواهیم داشت، تصریح کرد: با توجه به وضعیت مناسب تولید، بیش از 70 تا 80 هزارتن از این محصول در سردخانه ها ذخیره سازی شده است .

(شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها