پنج شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۶۰۱۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سهم 80 درصدی زعفران در صادرات گیاهان دارویی/ اختصاص مبلغ 150 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سهم 80 درصدی زعفران در صادرات گیاهان دارویی کشور گفت: مبلغ 150 میلیون دلار برای حوزه آبخیزداری کشور در سال 97 اختصاص داده شد.

اسکندر زند عصر امروز در نشست خبری با اشاره به رتبه علمی ایران گفت: در سال 2016 رتبه علمی ایران 16 جهان بود اما در حوزه نوآوری 92 جهان بودیم که در سال 2017 به 75 ارتقاء پیدا کردیم.
وی با اشاره به وضعیت کشاورزی کشور گفت: وضعیت کشاورزی خوب است و میزان سرمایه‌گذاری که در سال‌های اخیر در حوزه آب و خاک شده در تاریخ بی‌نظیر است و افزون بر 10 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: 35 درصد ماشین‌آلات در بخش کشاورزی نوسازی شده و علاوه بر این موارد، در حوزه‌های تکنولوژی و پرورش ماهی در قفس سرمایه‌گذاری‌های شده، رشد قابل قبول در بخش کشاورزی می‌تواند به پیشرفت اقتصادی کمک کند.
زند با اشاره به صادرات گیاهان دارویی گفت: 80 درصد محصولات صادراتی در حوزه گیاهان دارویی زعفران است کشور در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است.
معاون وزیر با اشاره به طرح اصلاح ملکه زنبور عسل گفت: در حوزه آبخیزداری حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و برای سال 97 میزان 150 میلیون دلار به حوزه آبخیزداری اختصاص یافت و حفظ آب، خاک و آبخیزداری در دستور کار جهاد کشاورزی است.
وی با بیان اینکه متوسط استفاده از سهم و کود محصولات کشاورزی در ایران از متوسط در دنیا کمتر است، تصریح کرد: جهاد کشاورزی در زمینه تولید گندم پایداری این محصول را مدنظر دارد.

(پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها