چهارشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۰۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

٣٠ درصد خسارت 45 واحد مرغداری استان تهران پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران گفت: از ابتدای مهرماه 30 درصد غرامت مرغداران خسارت دیده استان ناشی از شیوع آنفلوانزای پرندگان پرداخت شده و تلاش داریم ٧٠ درصد باقی مانده تا پایان سال پرداخت شود.

فریدون بهبهانی امروز چهارشنبه در نشست خبری درباره عملکرد مدیریت استان در حوزه اعتباری، بیمه و بانکداری الکترونیک افزود: با شیوه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران از ابتدای مهر تاکنون 45 واحد آلوده شناسایی و چهار میلیون قطعه مرغ تخمگذار معدوم شدند.
وی اظهار داشت: مجموع غرامت پرداختی نیمه دوم امسال به مرغداران 390 میلیارد ریال است که در صورت تامین اعتبار پرداخت می شود.
بهبهانی اضافه کرد: در بخش طیور امسال به دلیل بحران ناشی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دچار مشکل شدیم که بیش از 34 برابر حق بیمه ای که دریافت کرده ایم، به واحدهای خسارت دیده غرامت پرداخت کردیم.
این مقام مسئول درباره بخشودگی جرایم بدهی تا سقف یک میلیارد ریال گفت: بر اساس قانون بودجه سال 95و تمدید آن در بودجه سال جاری، امسال دولت نزدیک 94 میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص داد که با افزودن رقم بخشودگی جرایم توسط بانک کشاورزی، تاکنون به مبلغ 230 میلیارد ریال بدهی 2 هزار نفر کشاورز تسویه شده است.
وی با بیان اینکه بیمه برای محصولات زراعی، باغی و منابع طبیعی 500 گزینه مختلف دارد، اظهار داشت: در بخش صندوق بیمه کشاورزی از ابتدای سال مالی تاکنون بیش از 134 میلیارد ریال حق بیمه دریافت کردیم اما تاکنون 706 میلیارد ریال غرامت پرداخت شده که 5.2 برابر حق بیمه دریافتی است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران درباره پرداخت غرامت ها تصریح کرد: برای گندم آبی این بانک در هر هکتار 150 هزار ریال حق بیمه دریافت می کند اما زمان خسارت ها بالای 50 درصد خشکسالی یا سرمازدگی 31 میلیون ریال پرداخت می کند و به همین دلیل شرکت های بیمه ای برای بیمه بخش کشاورزی که پرریسک است استقبال نمی کنند.
وی درباره خسارت باغات ناشی از سرمازدگی سال گذشته استان تهران افزود: 89 میلیارد ریال برای خسارت باغات امسال خسارت تایید شده که پرداخت شده است.
بهبهانی یادآور شد: سال زراعی جاری حق بیمه از کشاورزان دریافت نشده است اما 7950 هکتار از اراضی کشاورزی بیمه شدند که 96 درصد آن تهاتر حق بیمه سال گذشته است و امسال مبلغی حق بیمه دریافت نکرده ایم.
وی از پرداخت 65 درصد خسارت های باغی و زراعی استان تهران از ابتدای امسال خبر داد و اطمینان داد که بقیه مبالغ تا پایان سال پرداخت می شود.
مدیرشعب بانک کشاورزی استان تهران گفت: امسال در شعب بانک کشاورزی استان تهران 20 هزار 288 فقره تسهیلات به مبلغ 19 هزار و 440 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته 53 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: سال گذشته تسهیلات پرداختی 16 هزار و 72 فقره به مبلغ 12 هزار 600 میلیارد ریال بوده است.
به گفته بهبهانی، امسال 4 هزار و 800 نفر از غرامت صندوق بیمه استفاده کردند و این امر بدان معناست که با وجود شرایط بحرانی و محدودیت منابع مالی، حمایت بزرگی از کشاورزان صورت گرفته است.
وی گفت: آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اعتباری از محل صندوق توسعه ملی در سال های 95 و 96 تعداد 220 فقره تسهیلات از محل صندوق به اعتبار حدود سه هزار و 219 میلیارد ریال در بخش کشاورزی با نرخ سود 14 درصد و صنایع تبدیلی 16 درصد پرداخت شده است.
وی به تاکید دولت در پرداخت تسهیلات واحدهای گلخانه ای، مکانیزاسیون و پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای گلخانه ای یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 95 و 96 ، تعداد 201 فقره به ارزش یک هزار و 495 میلیارد ریال به منظور تاسیس واحدهای گلخانه ای پرداخت شد.
وی ادامه داد: 50 درصد تسهیلات واحدهای گلخانه از محل صندوق توسعه ملی با نرخ 14 درصد و 50 درصد باقیمانده از محل منابع بانک کشاورزی با نرخ 15 درصد پرداخت می شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران سطح گلخانه های استان را بیش از 135 هکتار دانست و افزود: با توجه به بحران منابع آبی توسعه گلخانه‌ها تنها راه برون رفت از بحث کمبود منابع آبی و استفاده بهینه از منابع است.
وی با اشاره به اینکه استان تهران رتبه نخست احداث گلخانه دارد، اظهارداشت: تولید محصولات در فضای گلخانه ای نسبت به فضای باز کاهش قیمت تمام شده محصول و توسعه صادرات را منجر می شود.
این مقام مسئول درباه آخرین وضعیت اعتبار مکانیزاسیون گفت: برای خروج از کشاورزی سنتی پرداخت تسهیلات به مکانیزاسیون مورد توجه قرار گرفت که از ابتدای سال تاکنون 327 میلیارد ریال اعتبار به مکانیزاسیون اختصاص یافت، در حالی که مجموع رقم پرداختی تا پایان سال 265 میلیارد ریال بوده است.
بهبهانی با اشاره به وجهه مثبت بانک کشاورزی در جهان گفت: بانک کشاورزی از خوشنام ترین بانک های دنیا به شمار می رود و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده زیرا بانک های دیگر به دلیل تحریم های ظالمانه علیه ایران نتوانسته اند به تعهدات خود به موقع عمل کنند.
وی افزود: اکنون که بانک ها در شرایط نابرابری اقدام به جمع آوری سپرده های افراد می‌کنند، بانک های دولتی موظف به رعایت نرخ سود شورای پول و اعتبار هستند که به دلیل مشکلات اخیر اقبال عمومی مردم به سرمایه گذاری در بانک های دولتی بیشتر شده است.
این مدیر بانک کشاورزی اظهار داشت: اکنون 800 میلیارد ریال منابع مازاد داریم که به همراه منابعی که تا پایان سال جمع آوری می شود، صرف پرداخت تسهیلات خواهد شد.
بهبهانی از بانک کشاورزی به عنوان یکی از بانک های پیشرو در حوزه بانکداری الکترونیک یاد کرد و گفت: در استان تهران 80 دستگاه خودپرداز داریم که 72 دستگاه آن در 51 شعبه مستقر است هشت خودپرداز خارج از شعب قراردارد.
وی تعداد دستگاه های کارتخوان این بانک در استان تهران را 22 هزار و 153 مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 187 هزار فقره همراه بانک، نزدیک 165 هزار اینترنت بانک و یک میلیون 359 هزار انواع کارت بانکی به مشتریان ارایه شده است.

(چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶) ۱۶:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها