سه شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۷:۰۲
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۵۹۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس تغذیه و سلامتی

فائو برای مبارزه با گرسنگی در جهان 1.06 میلیارد دلار نیاز دارد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از کشورهای جهان خواست با توجه به تشدید ناامنی غذایی در مناطق متاثر از جنگ و تغییر اقلیمی، یک میلیارد و 60 میلیون دلار اعتبار را در قالب کمک مالی تامین کنند.

به گزارش دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، این اعتبار را برای کمک به افرادی که در 26 کشور جهان دچار گرسنگی شدید شده اند نیاز دارد.
بر پایه این گزارش، شمار گرسنگان جهان در پی بحران‌های مرتبط با جنگ‌ها و تغییرات اقلیمی پس از چندین دهه، دوباره در مسیر افزایش قرار گرفته است.
فائو امیدوار است با کمک حامیان مالی بتواند به بیش از 30 میلیون نفر که برای تامین معیشت خود به کشاورزی وابسته اند یاری رساند و از طریق مجموعه‌ای از اقدام ها تولید محلی غذا را احیا و تغذیه را تقویت کند.
برنامه‌های کمک‌رسانی فائو عبارت است از: تامین بذر، ابزار و دیگر اقلام مورد نیاز کشاورزی، حفاظت از معیشت از طریق مراقبت‌های دامپزشکی، سازماندهی آموزش با هدف ارتقای تولید، فرآوری، نیز مدیریت زمین و آب و ارائه کمک مالی به خانوارهای نیازمند تا بتوانند به غذا دسترسی فوری داشته باشند.
این نهاد وابسته به سازمان ملل قصد دارد در یمن، به عنوان کشوری که بالاترین شمار افراد دچار ناامنی شدید غذایی را در خود جای داده است، به پنج میلیون و 700 هزار نفر یاری رساند.
این سازمان انتظار دارد در جمهوری دموکراتیک کنگو نیز به 2 میلیون و 800 هزار نفر کمک کند.
در سودان جنوبی سه میلیون و 900 هزار نفر از برنامه‌های اضطراری حمایت از معیشت بهره‌مند می شوند.
در سوریه که سه‌چهارم خانوارهای روستایی غذای خود را تولید می‌کنند، فائو به 2 میلیون و 300 هزار نفر ابزار کشاورزی ارائه می کند.
این سازمان در سومالی نیز به 2 میلیون و 700 هزار نفر که دچار گرسنگی شدید شده اند یاری می رساند.
گزارش جدید سازمان ملل درباره گرسنگی نشان می‌دهد میزان سوءتغذیه در جهان پس از سال‌ها کاهش، بار دیگر افزایش یافته و به 815 میلیون نفر رسیده است.
تداوم مناقشات در عراق، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق و همچنین آغاز شیوع خشونت در جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و میانمار نقش عمده‌ای در تشدید گرسنگی ایفا می‌کند.
در منطقه کاراییب، طوفان‌های ایرما و ماریا باعث تحدید زندگی مردم شد. در شاخ آفریقا نیز تداوم خشکسالی تلفات سنگینی وارد کرده است. آفات کشاورزی در سراسر آفریقا محصولات میلیون‌ها زارع را تهدید می‌کند.
این عوامل در سال گذشته میلادی به بروز قحطی در بخش‌هایی از سودان و مرگ و میر گسترده ناشی از گرسنگی شدید منجر شد. قحطی در یمن، سومالی و شمال نیجریه نیز بشدت تهدید کننده است.
فائو برای مبارزه با گرسنگی اقدام به ارائه بذر، تجهیزات، کود و آموزش کرده است. در نتیجه، بیش از 6میلیون نفر در نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن قادر شده اند محصولات خود را کاشته و برداشت کنند.
علاوه بر این، 43 میلیون راس دام در این چهار کشور– عمدتا گاو، بز و شتر- با کمک فائو مراقبت‌های دامپزشکی، علوفه و آب دریافت کردند و بدین ترتیب میلیون‌ها خانوار متکی به دامپروری توانستند غذای مورد نیاز خود را تامین کرده و در این حوزه خودکفا باقی بمانند.
حدود 2میلیون خانوار فقیر با آسیب‌پذیری بالا نیز از کمک‌های مالی فائو (بالغ بر 42 میلیون دلار) بهره‌مند شدند. این کمک‌ها مانع از فروش بذر، دام‌ یا دیگر دارایی‌ این خانوارها برای تامین غذا شد و فرصت لازم را برای آنها فراهم آورد که محصولات کشاورزی خود را تولید کنند.
اواخر آذرماه امسال سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد: 37 کشور جهان شامل 29 کشور آفریقایی، برای تامین غذا به کمک‌های خارجی نیاز دارند.
فائو از سازمان‌های بین‌المللی است که در سال 1945 توسط 44 کشور عضو سازمان ملل متحد تاسیس شد.
این سازمان برای گسترش و نوسازی کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تامین غذای مناسب برای همگان به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.
هدف این سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است.

(سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶) ۰۷:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها