شنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۵۹۱۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

در صادرات ناموفق هم نبودیم/ به ده‌ها میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز داریم

معاون صندوق ضمانت صادرات تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و مشکلاتی مانند تحریم‌ها در ۱۰ سال گذشته صادرات ما بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است؛ بنابراین خیلی هم نمی‌توان گفت که در صادرات ناموفق بوده‌ایم.

آرش شهرآیینی  اظهار کرد: اگر روند صادرات را بررسی کنیم، در حدود سال‌های ۸۰ تا ۸۵ صادرات غیرنفتی ما رقمی حدود سه تا چهار میلیارد دلار بود که اکنون این رقم به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رسیده و ۱۰ برابر شده است. این افزایش را می‌توان نوعی موفقیت در نظر گرفت.

وی ادامه داد: البته در کشور پتانسیل لازم برای رسیدن به صادرات بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری فراهم است، اما برای رسیدن به این نقطه باید ظرفیت‌سازی لازم صورت بگیرد، چراکه با ظرفیت‌های موجود امکان رسیدن به این نقطه فراهم نیست.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیاردی در حوزه زیرساخت‌های صادراتی گفت: با ظرفیت‌های موجود شاید دستیابی به ارقام مطرح شده و توسعه صادرات چندان مهیا نباشد.

معاون فنی صندوق ضمانت صادرات همچنین به حمایت‌هایی که در سال‌های اخیر از سوی این صندوق صورت گرفته، اشاره کرد و گفت: روند رو به رشد صندوق را می‌توان از سال ۱۳۹۳ دانست که در این سال‌حدود ۷۰۰ میلیون دلار از صادرات را تحت پوشش قرار دادیم. این رقم در سال گذشته به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید و امسال نرخ دو میلیاردی را برای آن پیش بینی کرده ایم.

وی همچنین اظهار کرد: در این مدت پرداخت خسارت از سوی صندوق کاهش پیدا کرده زیرا اعتبارسنجی‌ها با دقتی به مراتب بالاتر صورت می‌گیرد. بر همین اساس اگر درست به خاطر داشته باشم، شاید تنها ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان رقم پرداخت خسارات صندوق بوده باشد.

(شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها