سه شنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۱:۰۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۷۵۸۵۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
فودنا
سرویس شیرینی و شکلات

رضایتمندی از نمایشگاه ISM با میزبانی از 144 کشور / برفی که صنعت شیرینی و شکلات ایران را در نمایشگاه کلن زمینگیر کرد

فودنا - نمایشگاه ISM و Pro Sweet با میزبانی از 144 کشور و 37500 بازدیدکننده ویترین صنعت شیرینی و شکلات با رضایت بازدیدکنندگان و غرفه داران همراه شد

به گزارش خبرنگار اعزامی فودنا، چهل و هشتمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ISM که همزمان با نمایشگاه صنعت ماشین آلات شیرینی و شکلات Pro Sweet همراه بود میزبان 37500 بازدیدکننده از 144 کشور که 68 درصد بازدیدکننده خارجی را تشکیل می داد؛ بود.

نمایشگاه ISM 2018 در فضای نمایشگاهی 110 هزار متر مربع که شامل 229 غرفه‌دار از آلمان و 1427 غرفه‌دار از خارج از کشور به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت شیرینی و شکلات جهان از 28 الی 31 ژانویه در محل دائمی نمایشگاه های شهر کلن، آلمان میزبان بهترین تولیدات صنعت شیرینی و شکلات بود.

نمایشگاه ISM دروازه شیرینی و شکلات جهان

اکثر غرفه داران ایرانی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند اذعان داشتند که ISM  و Pro Sweet   دروازه ی ورود به پیشرفت‌ها،نوآوری‌ها و تکنولوژی برتر صنعت شیرینی و شکلات است که این فرصت نقشه ی راه صنعت در سال جاری است.

مخاطبان ISM  همه دارای هدف تجاری هستند

عبداله کریمی، مدیر عامل ماشین سازی آسان کار در این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه ISM تمام بازدیدکننده ها با هدف مشخص تجاری در نمایشگاه حضور پیدا می کنند و امکان مذاکره ها را در فضایی آرام ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی ایران، عبداله کریمی مدیرعامل ماشین سازی آسان در ادامه گفت: از دریچه نمایشگاه ISM به عنوان بزرگترین رویداد صنعت شیرینی و شکلات جهان با تمام فعالان و بزرگان صنعتی دنیا ملاقات و تعامل تجاری پیدا می کنیم.

محمد رفیعی مدیر بازرگانی مجموعه پشمک حاج عبداله در نمایشگاه شیرینی و شکلات آلمان (ISM) که در نمایشگاه ISMغرفه را داشت، می گفت: امسال دومین سالی است که در این نمایشگاه حضور داریم و بطور خلاصه می توانم بگویم، زمانی مفید برای مذاکره های بزرگ را در فضایی کاملا تجاری در ISM داریم که بزرگترین هدف مشارکت کنندگان در این نمایشگاه است و بزرگترین هدف ما ورود به بازارهای جدید و به دست آوردن دستاوردهای روز دنیا هست و به همین دلیل در نمایشگاه‌های خارجی معتبر شرکت می‌کنیم و نمایشگاه ISM  که هر ساله در کلن آلمان برگزار می‌شود یکی از بهترین فرصت‌هایی است که در آن توانستیم به دستاوردهای بزرگی در توسعه تجارت بین المللی برسیم.

جمال امیدی، مدیر عامل ماشین سازی امیدی، برگزاری نمایشگاه ISM  و Pro Sweet را سطح عالی ارزیابی کرد و گفت: چند سالی است که در نمایشگاه ISM  و Prosweet شرکت می کنیم وبه دلیل تخصصی‌بودن آن و برگزاری خوب این نمایشگاه به دستاوردهای مناسبی هم رسیدیم.

علی یادگاری یکی دیگر از غرفه‌داران ایرانی در نمایشگاه ISM  نیز گفت: این رویداد بزرگ صنعت شیرینی و شکلات با 85% بازدید کننده بین‌المللی به غیر از آلمان یک رویکرد جهانی را برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و این در حالی است که باید بگویم ما شاهد بازدیدکننده بالایی از کل جهان به غیر از آلمان هستیم و حضور در این نمایشگاه یعنی ارائه توانمندی به بازارهای بزرگ جهانی که برای ما باعث خوشحالی است که اینجا حضور داریم.

نمایشگاه های غذایی کلن، رهبر صنعت غذا در جهان

نمایشگاه‌های تجاری مانند Anuga، ISM و Anuga FoodTec رهبران صنعتی در عرصه نمایشگاهی در جهان هستند. Koelnmesse نه تنها سازماندهی نمایشگاه های غذایی در کلن، آلمان، بلکه همچنین در بازارهای رو به توسعه بیشتر را در سراسر جهان مورد حمایت قرار می دهد که به عنوان مثال، در برزیل، چین، کلمبیا، هند، ایتالیا، ژاپن، تایلند، ایالات متحده و امارات متحده عربی، که دارای تمرکز و محتویات مختلف غذایی هستند حضور و حمایت جدی را دارند.

به همین خاطر برگزاری نمایشگاه در آلمان که به عنوان کشور پیشرو در صنعت ماشین آلات صنعتی در دنیا شناخته شده است از فرصت های ویژه دیگر این نمایشگاه است که تمام صنعتگران می توانند دوشادوش آنها در این نمایشگاه به عرضه و مقایسه توانمندیهای خود بپردازند و مجموعه نمایشگاهی کلن نیز با مدیریت قوی سطح بالایی از سازماندهی نمایشگاه را به نمایش می گذارد.

مخابره توانمندیهای صنعت شیرینی و شکلات از مرکز خبری نمایشگاهی کلن

از دیگر ویژگیهای نمایشگاه شیرنی و شکلات آلمان این بود که خبرنگاران از تمام نقاط جهان گردهم آمدند تا توانمندی صنعت را برای همه جای دنیا مخابره کنند

رضایت‌مندی مشارکت کنندگان در ISM

پس از چهار روز نمایشگاه. غرفه داران به اتفاق آرا در مورد خریداران و متخصصان بسیار علاقه مند و بسیار محرک از طیف گسترده ای از کانال‌های فروش ملی و بین المللی گزارش دادند.

این "نمایشگاه تجاری یک بار دیگر نشان داد که مهمترین اهمیت ISM یک الگوی عالی از کسب و کار و شبکه توسعه صنعتی است"

برف ایران صنعت شیرینی و شکلات ایرانی را در ISM زمینگیر کرد

در نمایشگاه 3 شرکت ایرانی "لینا، مرداس و پشنک حاج عبداله" در ISM به عنوان غرفه دار حضور داشتند و در بخش Prosweet 4 شرکت ماشین سازی خندابی، ماشین سازی یادگاری، ماشین سازی آسان کار و ماشین سازی امیدی حضور جدی داشتند که همه ی شرکت ها از حضور در این نمایشگاه ابراز رضایت کامل داشتند

این در حالی بود که فعالان صنعتی بسیاری تمایل به حضور در این نمایشگاه داشتند که مجموعه‌های، آناتا، شونیز بیسکویت گرجی، پرند شکلات (فرمند) و حلوای عقاب و شرکت بازرگانی صندوقچیان به عنوان بازدیدکننده نیز از نمایشگاه بازدید کردند اما جالب توجه است که انتظار از حضور فعالان تجاری ایرانی در این نمایشگاه بیش از این بود ولی به دلیل برف سنگینی که ایران و بخصوص تهران را در نوردید و متعاقبا کنسلی پروازها و عدم دسترسی جاده ای به فرودگاه امام خمینی(ره) خیلی از این فعالان نتوانستند از بزرگترین رویداد صنعت شیرینی و شکلات در کلن بازدید کنند.

آقای یوسف زاده، مدیر بازرگانی مجموعه لینا که توفیقات جهانی برند تحت مدیریت شان افتخار ایرانی در جهان است در گپی خودمانی به خبرنگار فودنا گفتند: مدیرعامل مجموعه لینا به علت برف سنگین در تهران و حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) نتوانستند در این گردهمایی بزرگ نمایشگاهی در کلن آلمان حضور داشته باشند و این برای ما بسیار تاسف برانگیز است.

در صحت صحبت این فعال صنعت غذای ایران باید اضافه کرد که خبرنگار ما نیز پس از 2 روز تاخیر، علیرغم برنامه‌ریزی های از پیش تعیین شده به نمایشگاه رسید و به راحتی می توان از بازخوردها فهمید که "برف ایران، صنعت شیرینی و شکلات ایرانی را در ISM زمینگیر کرد"

بهر حال در نتیجه گیری این روزهای نمایشگاه به وضوح می شد دید که کشورها در قالب پاویون های منسجم و با حمایت های حکومتی با چه اقتداری در این رویداد موثر صنعت شیرین جهان حضور پیدا می کنند و جای تاسف داشت که ایران بصورت پراکنده باید در بین پاویون های بزرگ کشورهای دیگر حضور پیدا کنند

با توجه به اینکه مجموعه "فوژان راهبران نامی" نمایندگی ثابت مجموعه نمایشگاهی کلن را دارد، آرزو می کنیم که در سالهای آتی ایران نیز با ایجاد پاویونی منسجم بتواند حضوری مقتدر را در نمایشگاه ISM  و Prosweet داشته باشد.

علی اکبر علیان نزادی

پایگاه خبری صنایع غذایی فودنا

(سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶) ۰۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها