دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۱۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۸۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات ماهی تیلاپیا حدود ٢ هزار تن کاهش یافت

رییس سازمان شیلات ایران گفت: واردات ماهی تیلاپیا با هدف حمایت از تولید داخلی در سال 2016 میلادی به 6 هزار و ٩٠٠ تن رسید که نزدیک ٢ هزار تن کاهش نشان می دهد.

حسن صالحی افزود: براساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) میزان واردات ماهی تیلاپیا به ایران در سال 2015 نزدیک هشت هزار و ١٠٠ تن بود.
وی با رد مشکلات بهداشتی مصرف ماهی تیلاپیا در کشور گفت: به عنوان دولت وظیفه داریم علاوه بر حمایت از تولید داخلی، امنیت غذایی کشور را حفظ کرده و برای افزایش میزان مصرف انواع آبزیان تلاش کنیم.
صالحی تصریح کرد: در سال ٨٧ براساس توافق سازمان شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست توافق شد ماهی تیلاپیا در بافق یزد تولید شود و تحقیقات علمی بسیاری در این زمینه صورت گرفت که بر این اساس، می توانیم بچه ماهی تیلاپیای تک جنسی نر تولید کنیم و نگرانی زیست محیطی بابت تکثیر آن در سایر آبها را نداشته باشیم.
برنامه تولید و پرورش ماهی تیلاپیا از سال 90 در ایران به شکل تحقیقاتی در بافق یزد کلید خورد که با مخالفت های سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون مسکوت مانده بود و تنها دو شرکت بخش خصوصی به طور محصور و محدود شده امکان پرورش و تولید این ماهی را داشتند.
اکنون گونه ماهی تیلاپیای نیل در ایران موجود است که دارای تغذیه گیاهی بوده اما گونه های دیگر آن گوشت خوار هستند.

(دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها