یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۷:۵۷
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۷۵۸۰۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

اعطای ۲۰ نشان حلال به واحدهای صید و ذبح

پیروزبخت، تنها مرجع صدور نشان حلال را به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران معرفی کرد و گفت: در یک سال اخیر ۲۰ نشان حلال به واحدهای صید و ذبح اعطا شده است.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، انتخاب سازمان ملی استاندارد ایران را به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی یکی از مهمترین دستاوردهای داخلی این سازمان بیان کرد و گفت: هر چند که این موفقیت بیانگر عملکرد خوب سازمان ملی استاندارد ایران است، اما هنوز برای مسئولان این سازمان رضایت بخش نیست و اعتقاد ما بر این است که باید نظام استانداردسازی در همه جای ایران فراگیر شود.
وی از گسترش بازرسی و نمونه‌برداری‌ها در مراکز تولید و عرضه به عنوان بخش دیگری از فعالیت های این سازمان در یک سال اخیر خبر داد و افزود: با شدت بخشیدن به بازرسی های میدانی در سطح بازار، تولیدکنندگان کالاهای بی کیفیت و جاعلان علامت استاندارد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه نظارت بر خدمات شهربازی، تله کابین، پیست های اسکی، ایستگاه‌های گاز سی ان جی افزایش داشته است، گفت: با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌ها، معاینه فنی خودروها در سطح گسترده ای انجام می شود.
وی، تنها مرجع صدور نشان حلال را به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران معرفی کرد و ادامه داد: در یک سال اخیر ۲۰ نشان حلال به واحدهای صید و ذبح اعطا شده است.
پیروزبخت انتخاب مجدد سازمان ملی استاندارد ایران به مدیریت کدکس خاور نزدیک برای تدوین استانداردهای بین المللی غذایی و کشاورزی را یکی از مهمترین دستاوردهای بین المللی این سازمان دانست و گفت: در همین راستا تدوین استاندارد دوغ به عنوان نوشیدنی ایرانی ، تدوین استاندارد زعفران و تجدید نظر استاندارد روغن های گیاهی به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در حوزه کشورهای اسلامی توانستیم عضویت هیات مدیره موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) را دوباره کسب کنیم.
وی یکی از مهمترین فعالیت های بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران در سال جاری را، عضویت یکی از کارشناسان ایرانی برای نخستین بار در هیات مدیره فنی سازمان بین المللی استاندارد (ISO) دانست.
پیروزبخت خاطر نشان کرد: انتخاب طرح پوستر یک جوان ایرانی در بین ۱۰۵ طرح رسیده به سازمان بین المللی استاندارد بر اساس شعار روز جهانی استاندارد ( استانداردها شهرها را هوشمند تر می کند ) از دیگر موفقیت های بین المللی کشورمان در سال جاری بود.
رئیس سازمان ملی استاندارد درباره توفیق سازمان ملی استاندارد ایران در ترویج و فرهنگ سازی خرید و استفاده از کالای استاندارد ایرانی گفت: امسال با ابتکار این سازمان "پویش کالای استاندارد ایرانی میخرم" طراحی و در سراسر کشور اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.
وی درباره این پویش گفت: توجه به استاندارد در کیفیت زندگی مردم به عنوان یکی از حقوق موثر شهروندی سرلوحه کار این سازمان است و پویش کالای-استاندارد-ایرانی_میخرم هم بخشی از اهداف فرهنگی و ترویجی ما را محقق کرد.
وی انتخاب شعار کلیدی "با استاندارد خاطرجمع باش" را شعاری راهبردی دانست که باید در عمل در مورد همه کالاها و خدمات استاندارد مورد توجه قرار گیرد تا با این مفهوم تولیدات داخلی با کیفیت و استاندارد ایرانی مورد توجه و خواست عموم جامعه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: من به عنوان یک استانداردی قدیمی که بیش از ۳۰ سال است در این سازمان مشغول به کار هستم به کالای ایرانی و خرید کالای استاندارد ایرانی توجه دارم و حتی در جایگاه مادر برای خانواده و فرزندانم الزام دارم که کالای استاندارد ایرانی بخرم.
پیروزبخت، یکی از اتقافات مهم در سال جاری را تصویب و ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی معرفی و این اقدام را نقطه عطفی در تاریخ سازمان ملی استاندارد ایران دانست و گفت: بر اساس قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران، این سازمان حاکمیتی و نظارتی زیر نظر مستقیم رئیس جمهور است که وظایف متعدد و با اهمیتی را عهده دار است به‌طوریکه فقط در ماده ۷ این قانون ۲۵ وظیفه برای آن مشخص شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، افزود: نظام استانداردسازی یکپارچه و هماهنگ مدنظر این قانون است که با همکاری سایر دستگاه‌ها می‌توانیم نظام یکپارچه‌ای را جاری و ساری کنیم.
وی با بیان اینکه چهار رویکرد نوین استاندارد سازی، اندازه شناسی، ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت که در دنیا مطرح است در این قانون وجود دارد، گفت: این خود نقطه عطف دیگری در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی است.
پیروزبخت در ادامه اظهار کرد: در قانون جدید، کارشناسان استاندارد به عنوان ضابط قضایی می‌توانند اقدامات لازم را در محل تخلف انجام و موارد را برای اجرا به دستگاه قضایی ارجاع دهند.
وی اعلام کرد : به موجب قانون جدید ، آزمایشگاه‌های این سازمان به عنوان آزمایشگاه‌های مرجع در کشور شناخته می‌شود.

(یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶) ۰۷:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها