چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۵۵۷۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

شریعتمداری خبر داد: زمینه‌سازی برای واردات گوشت قرمز از بلاروس

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تفاهم دو کشور ایران و بلاروس برای واردات گوشت قرمز خبر داد.

محمد شریعتمداری بعداز ظهر سه‌شنبه در قالب چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلاروس، به مذاکرات صورت‌گرفته میان دو کشور و توافقات انجام شده اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در زمینه واردات محصولات کشاورزی بلاروس به ایران به‌ویژه در زمینه کالاهایی که مورد نیاز اساسی ایران هستند، توافقاتی صورت گرفته است و امیدواریم هیات‌های ایرانی هر چه سریع‌تر برای خرید گوشت قرمز از بلاروس سفر خود را آغاز و برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: با توجه به نقشه‌ی راهی که برای روابط تجاری دو کشور تا سال 2020 تدوین شده، امیدواریم همکاری‌های دو کشور گسترش یافته، با بهبود شرایط شرکت‌های ایرانی در وقت مقتضی تعهدات خود در بلاروس را به انجام رسانند.
شریعتمداری با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های بانکی میان دو کشور، اظهار کرد: در این زمینه به مذاکرات بیشتری نیاز است و برای ارتقاء این همکاری‌ها در اجلاس‌ دو روز گذشته توافقاتی صورت گرفته است.
وی در عین‌حال به امضای تفاهم‌نامه‌هایی درباره صادرات انواع مواد دارویی و بهداشتی، توسعه همکاری‌های نفتی و امضاء هشت سند همکاری میان طرفین اشاره کرد.

(چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها