دوشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۶:۵۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۵۵۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات دام زنده، تاثیری در بازار داخلی ندارد

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: با توجه به واردات لاشه با قیمت مناسب، صادرات دام زنده، هیچ‌گونه تاثیری در بازار داخل نخواهد داشت.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده از صادرات دام زنده به صورت مشروط خبر داد و گفت: در جلسات اخیر قرار شد در ازای واردات هر کیلو لاشه گوشت، یک کیلو دام زنده سبک صادر شود.
وی با اشاره به اینکه محدودیتی در صادرات دام نیست، افزود: در چند ماه اخیر انباشت دام پرواربندی مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان به وجود آورد که صادرات تنها راهکار خروج از بحران کنونی است.
پوریان با اشاره به اینکه صادرات دام زنده تاثیری در بازار داخلی ندارد، بیان کرد: با توجه به واردات لاشه با قیمت مناسب،صادرات دام زنده، هیچ‌گونه تاثیری در بازار داخل نخواهد داشت.
رئیس شورای تامین کنندگان از کاهش 20 درصدی قیمت دام زنده خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو دام زنده سبک درب دامداری  با نرخ 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان و میادین میوه و تره بار 16 هزار تومان عرضه می شود.
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر و شرایط اقلیمی، 30 درصد گوشت مورد نیاز داخل به منظور کنترل بازار باید از طریق واردات تامین شود.
پوریان درباه آخرین وضعیت بازار گوشت داخل یادآور شد: هم اکنون نرخ هر کیلو لاشه داخلی از 34 به 32 هزار و 500 تومان تقلیل یافت به طوریکه نرخ لاشه داخلی با استرالیایی در حال رقابت است.

(دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶) ۰۶:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها