دوشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۶:۵۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۵۵۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش تولید محصولات زراعی در سال های اخیر

مدیر امور زراعت جهاد گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۶ تولید برخی محصولات زراعی نظیر گندم، کلزا و جو در مقایسه با سال زراعی قبل با افزایش تولید روبرو بوده است.

حسن بهنیا مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان تهران درباه آخرین وضعیت سطح زیر کشت محصولات زراعی اظهار کرد: اکنون سطح زیر کشت اراضی محصولاتی نظیر گندم، جو، کلزا، سبزی و صیفی، نباتات علوفه ای و ذرت علوفه ای 137 هزار هکتار با تولید حدود 3 میلیون و 200 هزارتن است.
وی میزان تولید گندم در سال زراعی 94-95 را 200 هزارتن اعلام کرد و افزود: در سال زراعی 95-96 این رقم به 239 هزار هکتار افزایش یافت.
به گفته بهنیا؛ تولید جو از 108 هزارتن سال زراعی 94-95 به 148 هزارهکتار سال 95-96 رسید.
این مقام مسئول ادامه داد: تولید کلزا از 110 تن سال زراعی 94-95 به هزار و 632 تن در سال زراعی جاری افزایش یافت که این امر بیانگر رشد 500 درصدی تولید محصول است.
وی با اشاره به اینکه افزایش ضریب خوداتکایی تولید روغن جز اولویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است، بیان کرد: طی یک برنامه 10 ساله با بکارگیری تمهیدات لازم ضریب خوداتکایی تولید دانه های روغنی به 70 درصد افزایش خواهد یافت.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه افزود: جهاد کشاورزی استان  با برگزاری دوره های آموزشی و همایش های مختلف ، سطح زیر کشت کلزا از 131 هزار هکتار سال زارعی 93-94 را به هزار و 100 هکتار  درسال 95-96 رساند.
بهنیا با اشاره ضرورت افزایش تولید گندم و جو یادآور شد: در سه سال اخیر میزان پوشش بذور گواهی شده در سطح اراضی کشاورزی استان تنها 40 درصد بود که با راهکارهای به کار گرفته شده توانستیم آن را به 70 درصد افزایش دهیم، این امر در افزایش عملکرد تولید در واحد سطح تاثیر بسزایی دارد.

(دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶) ۰۶:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها